Festival klasičara

Utorak, 17. Januar 2017 - 20:00

U utorak, 17. januara u Kulturnom centru Pančeva od 20h, biće održan Festival klasičara na kojem će nastupati Jug Marković i Ana Krstajić. 

Jug Konstantin Marković: Fantazija "Der Anfang" (solo klavir) stavovi: 1. Hybris I 2.Hibernation 3.Hybris II trajanje: oko 14 minuta Sentient (elektronika) trajanje: 12 minuta 

Ana Krstajić: Waw an Namus, aranžman za klavir (8 min), Karavan naroda Tuarega za gudački kvartet klavir i dva klarineta (7 min), Trubaduri za obou i fagot (8 min)

Jug Marković je srpski kompozitor rođen 1987. u Beogradu koji se bavi savremenom klasičnom, elektroakustičnom i primenjenom muzikom. Zavšrio je Filozofski fakultet na katedri za arheologiju, a potom i kompoziciju na Fakultetu Muzičke umetnosti u Beogradu.

2013. napisao je kompozciju Danseur de Vent koja je rezultat saradnjen sa čembalistom Željkom Manićem. Kompozicija je premijerno izvedena na “Conservatoire Royal de Bruxelles”. Tokom 2013. napisao je kompoziciju “Angelus Novus” za 16 gudača koju su premijerno izveli Gudači Sv. Đorđa. Oktobra 2014. njegova kompozcija “Magistralen” (za septet) je premijerno izvedena u nemačkoj kao deo pratećeg programa poznatog festival savremene muzike u Donauešingenu (Donaueschinger Musiktage). Nedugo zatim, na festivalu KoMA premijerno je izvedeno delo “Kammerkonzert” koje je odmah zatim  privuklo pažnju i dobilo mnošto odličnih kritika. 

Jug je takođe bio učesnik poznatog 47. Letnjeg kursa za novu muziku u Darmštatu (Internationaler Ferienkurse fuer Neue Musik Darmstadt), gde su njegovi tutori bili Rafael Sendo Raphel Cendo), Fabien Levi (Fabien Levy), Oliver Šneler (Oliver Schneller). Juna 2015. pohađao je masterklas poznatog američkog kompozitora Džona Koriljana (John Corigliano) u okviru BIMF festival u Sarajevu.

2015. godine je posredstvom i uz podršku Operose poslat na radionicu u Ghent (Belgija) u okviru ENOA organizacije (European Network of Opera Academies), sa kojima će ovog proleća nastaviti saradnju učestvovanjem na rezidencijalnom program u Eksu u Provansi (Aix-en-Provence, France), kao i na operskoj radionici pri akademiji u istom gradu.

Aktivan je i na polju primenjene muzike, počevši sa muzikom za nemi film „Iluzionisti”, a nedugo zatim i učestvujući kao kompozitor i pijanista u predstavi EDIT (rediteljke Ane Popović) premijerno izvedene u MikserHouse pozorištu u Beogradu.

Ana Krstajić rođena je 9. aprila 1994. godine u Beogradu. Prva muzička priznanja primila je u osnovnoj školi kada je par godina za redom pobedila na Republičkom takmičenju iz solfeđa i muzičke teorije. Nakon završene srednje muzičke škole „Josip Slavenski” upisala je Fakultet muzičke umetnosti u Beogradu, odsek Kompozicija i Orkestracija, u klasi profesora Isidore Žebeljan kao prva na listi. 

Ana Krstajić se bavi savremenom klasičnom, elektroakustičnom i primenjenom muzikom. Kompozicije su joj se izvodile u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Nemačkoj, Francuskoj i Americi.

Kompozicija „Svita za klavir” (2013) izvodila se na festivalul KoMA (Koncert mladih autora) i na festivalu Artz (Festival savremene umetnosti, BIH) kao i na festivalu Boljšoj (Mokra Gora). Kompozicija „Trubaduri” – poema za obou i fagot, premijerno je izvedena na festivalu Festum (2014) i KoMA (2014). Kompozicija „Karavan naroda Tuarega” – komad za klavir, gudački kvartet, alt i sopran saksofon, premijerno je izvedena na festivalu Lasciar Vibrare u Domu kulture Studentski grad nakon čega je odmah privukla pažnju i dobila mnoštvo odličnih kritika. Kompozicija „Oko vatre” – komad za klavir, kontrabas i perkusije, premijerno je izvedena u Beogradskoj filharmoniji u okviru festivala KoMA (2015). Kao specijalnu narudžbinu za ansambl "Trio Singidunum" napisala je kompoziciju „Žetva” – slika za flautu, violinu i klavir, koja je premijerno izvedena u Studentskom kulturnom centru (2015). Kompozicija „Daljina iza Tornika” nastala je kao porudžbina prve flaute Beogradske filharmonije, premijerno je izvedena u Minhenu (2016). 

Ana Krstajić je pobedila na takmičenju Womens Works Young Composer Competition (2015) (Ithaca, NY) sa solo pesmom „Trag” za sopran i klavir na stihove Miloša Crnjanskog. Kompozitorsko takmičenje Renee B. Fisher (2015) donelo joj je treću nagradu sa kompozicijom „Stožina i sedlo” za klavir. Kao najmlađi laureat osvojila je Drugu nagradu na kompozitorskom takmičenju De Bach au Jazz u Parizu u kategoriji Savremeni klavir (2016). Solo pesma „Čudno pismo” ušla je u Finale Internacionalnog kompozitorskog takmičenja AREON Flutes u Kaliforniji (SAD). Pobedila je na takmičenju The Best Musical Mind u Beogradu (saradnja sa Berklee muzičkim koledžom) čime je osvojila usavršavanje na letnjem muzičkom kampu u Valensiji (Berklee Summer Performance Program, Valencia, 2016). Nagrađena je stipendijom za Master studije (Master in Scoring for Film, Television and Video Games) na Berklee muzičkom koledžu. Njena kompozicija „Trubaduri” za obou i fagot prošla je u Finale Internacionalnog takmičenja kompozitora ALEA III i izvešće se tokom Novembra 2016. na koncertu Finalista u Bostonu (SAD) 

 

 
Vojvode Živojina Mišića 4
26101 Pančevo
Serbia
Utorak, 17. Januar 2017 - 20:00