• Četiri P digitalnog marketinga

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Svako od vas koji će pročitati ovaj tekst zna za čuvenih 4P koje je marketingu podario Filip Kotler. Kasnije su mnogi dodavali svoja P slova i njihovo značenje. Bitno je da je prvih 4P udarilo temelje razumevanju marketing filozofije.

    Što se tiče digitalnog marketinga, on takođe ima svojih 4P koji predstavljaju njegov temelj, ali u isto vreme i nadogradnju Kotlerovih.

    People

    Purpose

    Participation

    Popularity

    Zašto People?

    Ljudi su ključ digitalnog marketinga bez obzira sa koje strane da se nalaze. Bez njih nema baza, nema razvoja sadržaja i trenutka. Ne možemo da kažemo da dolazi era „customedia“ bez ljudi. Nema ni publike koja će da prati određen „digitalni dijalog“ između menadžmenta obećanja nekog proizvoda ili usluge i ekonomije iskustva svakog pojedinca. Poznavanje ljudi je jedan od glavnih inputa digitalnog marketinga. Motivaciona istraživanja još uvek nisu razvijena u oblasti digitalnog marketinga kod nas, ali verujem da oni koji se bave njime razmišljaju ozbiljno o tome. Ljudi su suvlasnici digitalnog marketinga i svakako da treba iz njihovog ugla kreirati vrednosni kod.

    Zbog ljudi digitalni marketing treba da bude informativan, transparentan i human. Čak i kada pogledate Prirodu uočićete da je Ona odavno sve digitalizovala i pretvorila u određen kod koji se prenosi sa jedne generacije drugoj u različitim oblicima.

    Ako ih posmatramo samo kao potrošače, što na žalost radi većina, treba da im priznamo da su suvlasnici proizvoda, koji žele da budu transparentno informisani o „value proposition“ koji njima prija i koji žele da „nagrade“ odlukom o prihvatanju. Takođe, zahvaljujući digitalnom marketingu sa ljudima kao potrošačima možemo da komunciramo pre odluke, tokom odluke i posle odluke. To su vrednosti digitalnog marketinga koja se malo koristi kod nas, uglavnom imamo dijalog pre odluke u kojem ih pozivamo na upoznavanje i akciju, zatim veoma malo skoro u tragovima ima komunikacije tokom odluke kada su se odlučili na prihvatanje kupovine i daljeg dijaloga, a o zahvaljivanju i praćenju posle donošenja odluke retko ko razmišlja, jednostavno koristi se navika da se potrošač samo informiše o „menadžmentu obećanja“ i tu se stane.

    Purpose

    Svrha. Veoma bitan element digitalnog marketinga. Funkcioniše u tri ravni. Promocija. Učestvovanje u akciji. Zahvaljivanje na učestvovanju u akciji. Ako već možemo zahvaljujući digitalnom marketingu da direktno promovišemo vrednosti proizvoda, onda je još lepše što možemo da budemo uz potrošača i tokom same akcije, a tek je najlepše što možemo da mu se direktno zahvalimo za kupovinu. Da li to radimo? Da li ima svrhe digitalni marketing u današnjem obliku kada se najviše realizuje u prvoj ravni gde se proizvod uglavnom promovišu i poziva se tržište na akciju. Neko će reći da je uspešan u tom obliku i da ima svrhu u dobijanju što većeg broja fanova. Da li je to prava svrha digitalnog marketinga? Pitanje za vas koji se bavite digitalnim marketingom (a verujem da se danas svi bave njim jer je neodvojiv deo „ukupnog“ marketinga jer danas važi pravilo: offline is online is offline) : Koliko koristite druge dve ravni digitalnog marketinga? Nemojte da prebacujete „krivicu“ na klijenta koji nije „razumeo“ digitalni marketing.

    Participation

    Divno je kada neko aktivno učestvuje u digitalnom marketingu, zar ne? To znači da ste ga „pogodili u žicu“. Kada je u pitanju učestvovanje u digitalnom marketingu mnogo je bitna svest o tome da postoji direktno i indirektno učestvovanje u nekoj digitalnoj kampanji. Posebno su interesantni elementi indirektnog učestvovanja jer su oni uglavnom rezultat snažne relevantnosti svih koji su učestvovali u definisanju digitalnog marketinga. Od vrednosti proizvoda pa do strategije posvećenosti ljudi zaduženih za digitalni marketing. Učestvovanje u digitalnom marketingu tržišta je deo ozbiljnih baza podataka čija analiza svakako unapređuje naredne korake komunikacije. Stepen uspešnosti digitalnog marketinga upravo zavisi od stepena učestvovanja svih u lancu. Posebno koliko je to učestvovanje iskreno, dugotrajno, vrednosno orijentisano i društveno odgovorno.

    Učestvovanje je pravi pokazatelj da li je direktan marketing definisan po principu izlazne strategije ili strategije posvećenosti. Najlakše uočavanje razlike između te dve strategije je na primeru venčanja. Zamislite da vam je danas venčanje. Izlazna strategija je razvod. Da li vam na da venčanja pada na pamet da idete na razgovor kod advokata ili ste tog dana maximalno posvećeni upravo venčanju. Učestvujete svim svojim bićem u tome.

    Popularity.

    Kada je u pitanju digitalni marketing, popularnost je Sveti Gral za kojim svi tragaju jer nudi neverovatan skup vrednosti za sve učesnike. Svi žele da budu popularni. Kada je Endi Vorhol rekao da će svako imati njegovih 15 minuta slave nije ni slutio da će zahvaljujući digitalnom marketingu postati prorok. Danas svako može da postane popularan na 15 minuta zahvaljujući digitalnom marketingu ali to nije jednostavno, inače bi se svi bavili tim poslom. Popularnost na društvenim mrežama je mnogima ili sinusoida ili kosinusoida, zavisi od polazne tačke i ugla gledanja. Jedna od čuvenih poslovica je zahvaljujući digitalnom marketingu dobila nov oblik: Svakog posta tri minuta dosta! Može da bude i za pohvalu i za upozorenje. Svakako je poziv da se obrati pažnja na elemente digitalnog marketinga i njegov skup vrednosti za zajednicu. Koliko su popularne vaše digitalne aktivnosti? Koliko traje njihova popularnosti u našem okruženju? Upravo zbog potrebe za popularnošću kao delom digitalnog marketinga postoji veliki prostor za njegovo unapređenje kroz jasno definisane strategije i odgovore na pitanje: Šta želimo da bude popularno? Zašto želimo da bude popularno? Kako da bude popularno?

    U svakom slučaju digitalni marketing kuca već nekoliko godina na naša tržišna vrata i čak i oni koji mu otvaraju vrata to rade stidljivo. Dok u mnogim situacijima oni koji kucaju u ime digitalnog marketinga često izgledaju kao prodavci osiguranja ili trgovački putnici.

    Digitalni marketing promovišu kao vrednost koja odmah donosi rezultate misleći da će tako lakše da ga prodaju. Neko će otvoriti, neko će proviriti. Neko će ih čak i saslušati, ali svakako niko neće dozvoliti da podmetnu nogu u vrata i tako zadrže ih dovoljno dugo otvorenim.

    Zato da bi digitalni marketing uspeo treba da bude posvećen ljudima, da ima smisao koji traje, da poziva na aktivno učestvovanje i svakako da bude popularan u onoj meri koja će da izazove emociju koja će tržište pretvoriti u aktivnu publiku.

    Zar ne?

    Svako od vas koji će pročitati ovaj tekst zna za čuvenih 4P koje je marketingu podario Filip Kotler. Kasnije su mnogi dodavali svoja P slova i njihovo značenje.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Ekonomija