• NBS: 714 pritužbi građana na banke i osiguravajući kuće

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Građani Srbije poslali su u prva tri meseca ove godine 714 pritužbi i preuranjenih pritužbi na rad banaka, osiguravajućih kuća i drugih finansijskih institucija Narodnoj banci Srbije, a najviše su se žalili na zloupotrebu platnih kartica nakon gubitka ili krađe, plaćanja preko interneta, provizije, a prijavljivali su i kašnjenje u otplati.

    Broj prigovora, uključujući i one koji su preuranjeni, u prva tri meseca 2016. veći je za 49,1% nego u istom periodu 2015. NBS, međutim, ukazuje i  na veliki udeo preuranjenih pritužbi, 27%, što ukazuje, kako ističu, da mnogi i dalje ne znaju da se po pravilu najpre moraju obratiti instituciji s kojom imaju problem, a tek ako sporni odnos ne reše, mogu da se žale centralnoj banci.

    Najveći broj pritužbi građana upućen je bankama, budući da s tim sektorom najviše i imaju posla. Prema podacima NBS, bankarskom sektoru je namenjeno 424 pritužbi i preuranjenih pritužbi, dok je 289 bilo namenjeno osiguravajućim društvima, a jedan lizing kući.

    Kako je navedeno u izveštaju Centra za zaštitu i edukaciju korisnika finansijskih usluga NBS, pritužbe na banke mahom su se odnosile na zloupotrebu platnih kartica nakon gubitka ili krađe, plaćanja putem interneta, osnov i visinu prijavljene docnje Kreditnom birou, vrstu i visinu naknada banaka, visinu i način obračuna zatezne kamate u slučaju docnje, zatim nedovoljno obaveštavanje u predugovornoj fazi o uslovima kredita…

    Kada je reč o osiguravajućim kućama, Centru NBS je pristiglo, od 1. januara do 31. marta ove godine, 263 prigovora na njihov rad, što je četiri puta više u odnosu na isti period 2015. godine. 

    Nagli porast broja prigovora posledica je, smatra NBS, novog Zakona o osiguranju koji je u primeni od juna 2015. a kojim su, kako je navedeno, unapređeni mehanizmi zaštite prava i interesa osiguranika, korisnika osiguranja i trećih oštećenih lica. 

    Opširnije o ovoj temi pročitajte na sledećem linku.

    Građani Srbije poslali su u prva tri meseca ove godine 714 pritužbi i preuranjenih pritužbi na rad banaka, osiguravajućih kuća i drugih finansijskih institucija Narodnoj banci Srbije, a najviše su se žalili na zloupotrebu platnih kartica nakon gubitka ili krađe, plaćanja preko interneta, provizije, a prijavljivali su i kašnjenje u otplati.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Ekonomija

    Kovinu 10 miliona dinara za nove pontone na Dunavcu

    Ministarstvo turizma i omladine Republike Srbije dodelilo je Opštini Kovin 10.000.000 dinara za realizaciju projekta „Proširenje postojećeg pontona na Dunavcu za plovne objekte“, a po Konkursu […]

    VRŠAC: Sajam zapošljavanja 17. aprila

    Filijala Vršac Nacionalne službe za zapošljavanje organizuje Sajam zapošljavanja 17. aprila, od 10 do 12 časova, u Kongresnoj sali Hotela „Srbija“, Svetosavki trg br. […]