Azotara Pančevo glavni ulaz
Ekonomija

PANČEVO: HIP Azotara i više od 5 milijardi dinara potraživanja od kojih se može naplatiti do 900 miliona

Pančevo, Pon, 15/04/2019 - 19:44
Vladimir Đoković


Stečaj je u HIP Azotari uveden 14. septembra prošle godine a 3. januara Privredni sud u Pančevu doneo je rešenje o bankrotu Azotare.

“Ukupna knjigovodstvena vrednost potraživanja stečajnog dužnika “HIP Azotara”doo u stečaju od njegovih dužnika, na dan otvaranja stečajnog postupka, iznosila je 5.173.198.885 dinara”, navedeno je u informaciji koju smo zatražili od Privrednog suda a on dobio od stečajnog upravnika Agencije za licenciranje stečajnih upravnika čiji poverenik u Azotari je Dragan Perković.

Kako se dalje u informaciji navodi teško da će Azotara do ovih svojih para jer “ je mogućnost naplate istih ograničena, iz razloga što je veliki iznos zastarelih potraživanja, veći broj dužnika je u stečajnom postupku, a kod nekih su usvojni planovi reorganizacije, tako da je njihova likvidaciona vrednost daleko manja i po Ekonomsko-finansijskom izveštaju, sačinjenom nakon otvaranja stečajnog postupka, ista je procenjena na 887.651.222 dinara”.

Procena je dakle da Azotara u stečaju, a sada već i u bankrotu, neće moći da naplati gotovo 4,3 milijarde dinara svojih potraživanja.

S druge strane tokom stečaja utvrđivani su dugovi Azotare.

 “Od ukupno 98 prijava stečajnih poverilaca za ispitno ročište je obrađeno 97 prijava potraživanja, dok će jedna prijava potraživanja i to prijava poverioca “Srbijagas” ad Novi Sad biti predmet razmatranja na dopunskom ispitnom ročišću, iz razloga obimnosti dokumentacije i složenosti poslovnih odnosa”, navodi se u službenoj informaciji koju smo dobili.

Nadalje se navodi da je “Privredni sud u Pančevu je, na ispitnom ročištu, doneo Zaključak o listi utvrđenih i osporenih potraživanja, kojim su utvrđena potraživanja u ukupnom iznosu od 1,984.326.137,64 dinara, a osporena potraživanja iznose ukupno 3.555.787.953,24 dinara”.

Najveći, za sada utvrđeni poverilac, je Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu  kome Azotara duguje 851,5 miliona dinara, sledi EPS - 416,7 miliona, pa EPS distribucija – 266.2 miliona dinara i Grad Pančevo sa 222 miliona dinara utvrđenog potraživanja ka Azotari. Utvrđena su i potraživanja Dunav osiguranja – 80,7 miliona, JKP Higijene – 40,9 miliona dinara, Ministarstva zaštite životne sredine - 39 miliona, Specijalne luke iz Pančeva – 14,5 miliona dinara, firme Petroproces doo iz Novog Sada  – 10,5 miliona dinara i kompanije KAO Corporation, Španija – 7,3 miliona dinara, navodi se u informaciji koju smo dobili od Privrednog suda.

Kako je navedeno u informaciji “pre otvaranja stečaja deo garažnog i kancelarijskog prostora stečajnog dužnika dat je u zakup “Specijalnoj luci” i taj prostor Azotare je i dalje u zakupu “ i po tom osnovu je od dana otvaranja stečajnog postupka istom fakturisana zakupnina u bruto iznosu od 808.321 dinara, a troškovi fakturisani zakupcu iznose 1.575.632 dinara”.

Posle otvaranja bankrota, 3. januara, kako se navodi u informaciji je “ naloženo stečajnom upravniku da bez odlaganja započne i sprovede postupak unovčenja celokupne imovine stečajnog dužnika” pa je uz saglasnost Odbora poverilaca o načinu prodaje zaliha “otpočela prodaja istih po cenama iz cenovnika stečajnog dužnika koji je važio na dan otvaranja stečajnog postupka, uz avansno plaćanje”

“Ukupno je prodato 284,36 tona UAN 30 po ceni od 17.188 dinara po toni i 7,96 tona amonijaka, po ceni od 34.477 dinara po toni”, navodi se u informaciji i dodaje kako  nepokretna imovina HIP Azoare nije otuđivana od otvaranja stečajnog postupka.

Interesovali sun as i troškovi koje je Azotara imala od uvođenja stečaja.

Do 31. marta, navodi se u informaciji “troškovi angažovanih lica za potrebe vođenja stečajnog postupka u bruto iznosu su 3.876.862 dinara, troškovi angažovanih lica za potrebe profesionalnog obezbeđenja imovine, proizvodnih linija i instalacija, kao i zaliha opasnih materija iznose ukupno 134.577.954 dinara (što je ugovor sa “Specijalnom lukom”doo Pančevo), a troškovi komunalnih usluga, tj. sakupljanja i odvoženja komunalnog otpada iz poslovnog prostora iznose ukupno 588.000 dinara, odnosno 98.000 dinara mesečno”.




Marketing



Najnovije vesti