Kultura

ROTAR: U 2017. godini iz drugih izvora obezbeđeno čak 40 miliona dinara za kulturu

Izvor: 
Marina Dimitrić Čet, 04/01/2018 - 09:01

Nepunih 300 miliona dinara iznosi budžet kulture Grada Pančeva u ovoj godini i on je na sličnom nivou kao i 2017. godine, rekao je član Gradskog veća zadužen za kulturu Nemanja Rotar i dodao da je projektovano uvećanje od 10 odsto namenjeno za plate radnika.

– Nisam zadovoljan strukturom budžeta jer je 80 odsto ukupne sume namenjeno za plate radnika i režijske troškove ustanova kulture, a oko 20 odsto za programske sadržaje. Jasno je da taj odnos treba da se promeni. Racionalizacija koja je u toku nam je delom i pomogla, ali treba i razmišljati o budućnosti. Na primer, da li svi seoski domovi kulture funkcionišu, da li nam je važno da ih imamo i ako ništa ne organizuju ili možda treba nešto drugo da osmislimo? – pita se većnik.

Kada je reč o većim investicijama ove godine u kulturi, do njih će se doći putem konkursa.

– Očekujem novac za investicije iz drugih izvora. Moram da napomenem da se 2017. godine desilo nešto što u Pančevu u poslednjih 30 godina nije. Sa strane, iz drugih izvora, obezbeđeno je čak 40 miliona dinara za kulturu. Mnogi pančevački projekti podržani su na republičkom i pokrajinskom nivou – istakao je Rotar.

Pančevo je prvi grad u Srbiji koji je pokrenuo akciju „Kultura na dar”, u okviru koje Pančevci koji napune 18 godina od Grada dobijaju vaučere od 3.000 dinara za plaćanje ulaznica za kulturne događaje. Rotar je naveo da se preko stotinu dece tokom prošle godine odazvalo ovom pozivu i uzelo vaučere, što je oko 10 odsto onih koji su 2017. godine postali punoletni. Ipak, on je zadovoljan jer je pre svega reč o akciji na duge staze koja promoviše prave vrednosti u kulturi, za razliku od popularnih sadržaja koji se plasiraju i na televizijama s nacionalnim frekvencijama.

– Nisam ni očekivao da će se veliki broj javiti jer mlade interesuju neki drugi sadržaji, što je pokazalo i istraživanje Ministarstva kulture. U Italiji se na nacionalnom nivou ovakva akcija sprovodi godinama. Znate, mladim ljudima morate ponuditi i kvalitetne sadržaje, a koje danas očito više ni mediji ne nude. Jeste, postoji zabava, ali postoje i trajne vrednosti. Opera će postojati i u narednom milenijumu, što se ne može reći za današnje popularne „songove” koji traju jedno leto – ocenio je Rotar i dodao:

– Živimo u narcisoidnoj kulturi koja je usmerena na pojedinca i materijalno, pa ljudi samo žele da uživaju. Zato svi mladi i žele da budu „selebriti”, a u stvari su postali autistični u mnogim segmentima. Ova akcija treba da traje jer je od nacionalnog interesa, pa će tako Dom omladine Pančevo ove godine otkupiti čitav serijal predstava za tinejdžere.

Rotar je na kraju naglasio da je posebno ponosan na činjenicu da Dom omladine i Kulturni centar pažljivo biraju programe zbog čega do sada nisu otišli u (isplativu) komercijalu.



Marketing

Najnovije vesti