Laboratorija
Rezultati novog sistema rada u Službi laboratorije Doma zdravlja

Jednostavnije i brže do analiza

Pančevo, Pon, 07/03/2016 - 13:00
Ivana Predić

PANČEVO - Od 1.februara analize u Službi za laboratorijsku dijagnostiku Doma zdravlja Pančevo zakazuju se unapred. To se može učiniti lično od 7 do 14 sati ili telefonskim putem na broj 311-344, od 10 do 14 sati.

Dr Danijela Kornic Ristovski, načelnica Službe za laboratorijsku dijagnostiku kaže da je prezadovoljna kako novi sistem zakazaivanja funkcioniše, a slično misle i pacijenti jer više ne moraju da dolaze rano ujutu i čekaju po nekoliko sati na uzorkovanje.

Pacijenti sa kojima smo razgovarali uglavnom su zadovoljni novim načinom zakazivanja.

„Termin sam dobio za deset dana jer kada su mi ponudili prethodni termin, imao sam drugih obaveza. Zadovoljan sam kako sad funkcioniše laboratorija, prvenstveno jer čakam bar dva sata manje nego ranije”, rekao je pacijent iz Omoljice.

„Imao sam problem da zakažem pregled pošto teško dobijam vezu. Termin sam dobio za pet dana, mada mislim da je moglo i biti i ranije s obzirom na to da sam prethodnih dana imao zdravstvene tegobe”, kaže meštanin Kačareva.

„Ovako je mnogo bolje jer se ne čeka kao ranije, a i gužva je mnogo manja”, ocenila je jedna sugrađanka.

Prednost je i u tome što pacijenti imaju obavezu samo jednom da dođu u Službu, kada daju uzorke, dok se rezultat šalje elektronskim putem izabranom lekaru. Čekaonice ipak, nisu prazne u vreme kada se uzorci predaju, od 7 do 9 sati, kao na našoj fotografiji koja je načinjena nešto posle 10 sati.

Načelnica kaže da se i vreme čekanja na pregled skratilo, tako da već za pet minuta od kada predaju knjižicu, pacijenti bivaju prozvani. Dolazak u Službu laboratorije se, prema rečima naše sagovornice zakazuje u skladu sa željama pacijenata i drugim pregledima.

„Najduže se čeka dva, tri dana. Ukoliko pacijent treba da ide na neki drugi pregled gledamo da mu zakažemo termin nekoliko dana ranije, kako bi rezultati bili sveži. Hitni pacijenti, onkološki bolesnici, deca i trdunice ne zakazuju vađenje krvi i druge analize“, kaže dr Danijela Kornic Ristovski.

Proces zakazivanja i vađenja krvi jeste ubrzan, ali su se javili i prvi problemi. Kako su nas pacijenti iz naseljenih mesta obavestili, oni imaju problem da dobiju telefonsku vezu i da zakažu posetu. Zbog toga je jedan naš sugrađanin morao da dođe iz Starčeva lično kako bi dobio termin.

Ova činjenica i ne čudi s obzirom na to da za sve građane Pančeva i stanovnike naseljenih mesta, postoji samo jedna telefonska linija za zakazivanje. Načelnica, ipak kaže da je problem u tome što najveći broj pacijenata zove u 10 sati.

„Imam utisak da se pacijenti još uvek pribojavaju da neće dobiti vezu i da neće zakazati, i zato zovu odmah u 10 sati. S druge strane, u toku je tehničko ispitivanje za uspostavljanje druge linije koju je Služba laboratorije nekada imala, a u budućnosti planiramo da uvedemo i elektronsko zakazivanje poseta“, navodi načelnica.

Ona ističe da je informacioni sistem koji je uveden, značajno skratio unos podataka pacijenata u protokole. Takođe, Služba je nedavno dobila i aparat za automatsku analizu urina, zahvaljujući kojem će se analize dobijati za dvadesetak minuta.

Prema podacima Službe, dnevno se zakaže pregled za 140 pacijenata, a ukupno se u toku dana urade analize za oko 400 pacijenata, od toga je pedesetoro do sedamdesetoro dece. U laboratoriji se vrše analize i za pacijente koji uzorke predaju na punktovima (Medicina rada, Sprotska medicina).

I. Predić

 



Marketing

Najnovije vesti