• MIODRAG MILE AGOVIĆ, LJUBITELJ STARIH FOLKSVAGENA: „Bube” se ne voze, „bube” se vole

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Svugde na svetu postoje kolekcionari i ljubitelji svega i svačega, koji se rado okupljaju u razne organizacije.

    Jedna od takvih je i „Buba klub Srbije”, koja postoji od pre osam godina, u čijem osnivanju je učestvovao i Miodrag Mile Agović iz Starčeva. On je pre toga bio dugogodišnji član udruženja iz Jabuke, koje je takođe okupljalo poštovaoce starih modela vozila marke folksvagen, ali je u međuvremenu rasformirano.

    – Jabučki „buba klub” bio je jedan od najstarijih u zemlji, uz šabački koji još uvek postoji i prošle godine je proslavio dvadeset godina postojanja. Bilo je takvih organizacija i u Beogradu, pa nešto malo u Čačku, Mladenovcu i Obrenovcu. Sve one su nestale, izuzev šabačke, kada je osnovan „Buba klub Srbija”, koji redovno priređuje skupove, a poslednji veliki upriličen je prošle godine na Zlatiboru. Pravili smo i „Balkan bus miting”, na koji dolaze vlasnici kombija i to iz cele Srbije, zemalja okruženja, čak i iz Poljske i Nemačke. Međutim, kako gotovo devedeset odsto učesnika vozi folksvagene, od čega članovima našeg kluba pripada između 80 i 150 vozila, mi smo praktično preuzeli organizaciju i tog skupa. Nažalost, od nastanka korone, nismo mnogo putovali i družili smo se samo u užem krugu. Stoga se nadam da će ovo stanje uskoro da prođe, pa da nastavimo u dosadašnjm ritmu, priča Mile.

    A on je sa putešestvijama svojim bubama, kako kolima, tako i kombijima, startovao još pre više od dvadeset godina.

    – Najpre sam sa crvenim „varijantom” počeo da obilazim okupljanja po Bosni, Hrvatskoj, Sloveniji, gde sam kasnije postao počasni klan klubova iz Izole i Morske Subote. Budući da sam radio kao automehaničar i, zajedno sa sinom Banetom, popravljao upravo folksvagene, tokom vremena sam krenuo da prikupljam i restauriram i druge stare modele, kao i kombije – navodi ovaj ljubitelj „buba”.

    Pored bivših jugoslovenskih republika on je s porodicom sve više obilazio i zapadnoevropske države i mesta kao što su Spa u Belgiji ili Fircifeld u Austriji, u kojima su održavani veliki skupovi ljubitelja „buba”.

    – Kao jedan od predstavnika Srbije, bio sam i na proslavi 60 godina postojanja foklsvagenovog kombija u Hanoveru 2006. godine. U tom nemačkom gradu bilo je četiri do pet hiljada vozila, što je za mene predstavljalo pravu kulminaciju. Kasnije nas je bilo više, jer su pored supruge Svetlane, na skupove često sve češće išli i sinovi Bane i Goran, i za odlazak nam je bilo neophodno veće vozilo, pa smo nabavili jedan zeleni kombi, pa smo morali da unutra imamo i frižider, dušeke, šporet… Na svim tim događajima birana su i najbolja vozila u različitim kategorijama, a ja sam sa svojim crvenim „varijantom” 1600 – „VW tipe 3 fastback”, pobrao mnoge nagrade. Pored pehara imam i na stotine modela igračaka i još mnogo toga u znaku mojih omiljenih kola. Član sam i Oldtajmer kluba „Beograd”, jer „bube” definitvno spadaju u tu kategoriju, ako se zna da su kod kolekcionara najzastupljeniji modeli nastali između 1979. i 1991. godine, a poslednji novi napravljen je u Meksiku 2003. godine. S druge strane, cene po jednom takvom vozilu, ako je recimo u pitanju dobro restaruriran kamper, u Evropi mogu da dosegnu i oko 30.000 evra, kaže Mile.

               

    Svugde na svetu postoje kolekcionari i ljubitelji svega i svačega, koji se rado okupljaju u razne organizacije

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Društvo