Foto: pixabay
Društvo

Počela sa radom Roditeljska linija

Pančevo, Uto, 03/05/2016 - 20:00
Ivana Predić

Pozivom na broj 0800 007 000 roditelji mogu dobiti savete za vaspitavanje dece

U domu za nezbrinutu decu „Moša Pijade“ danas, u utorak, 3. maja, počela je sa radom savetodavna Roditeljska linija. Mame i tate pozivom na besplatni telefonski broj 0800 007 000 mogu dobiti savete kako da reše brojne nedoumice vezane za roditeljstvo i vaspitavanje dece.

Kako se navodi na sajtu Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, linija će biti otvorena od 17 do 20 sati, šest dana u nedelji, a zamišljena je kao pilot projekat koji će trajati dve godine, a nakon toga će se analizirati da li je opravdala očekivanja i u zavisnosti od toga videće se da li će preći u redovan servis.

Ministar za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja Aleksandar Vulin rekao je da roditelji svoju decu vole, ali da o roditeljstvu imaju mnogo toga da nauče i da sada imaju i koga da pitaju nešto više o tome.

„Linija za roditelje je dostupna svima, sada svako može da kaže svoj problem, da traži pomoć, rešenje. Ovo je jedan od servisa koji ćemo podržati, koji će život porodicama učiniti lakšim", istakao je Vulin i dodao da država mora da se brine o porodici.

Unicef je otvaranje linije pomogao sa 100.000 dolara, dok je Telekom obezbedio besplatnu liniju, softver i opremu.

Direktor kancelarije Unicefa u Srbiji Mišel Sen Lo kaže da je linija za roditelje besplatna i poverljiva, a da roditelji neće morati da se predstave kada pozovu.

U domu za nezbrinutu decu već deset godina radi SOS Dečja linija, gde dečaci i devojčice pozivom na broj 116111, mogu dobiti savete kako da reše problem vršnjačkog nasilja, kako da se uklope u društvo.

Prošle godine SOS Dečja linija imala je više od 14.000 poziva, a obučeni terapeuti koji primaju pozive kažu da najviše zovu deca uzrasta 12 do 14 godina.

Direktor centra za zaštitu odojčadi, dece i omladine u Zvečanskoj Zoran Milačić ukazao je da se nakon desetogodišnjeg iskustva sa SOS Dečjom linijom osetila potreba da se pokrene i roditeljska linija i da se nada da će nakon pilot projekta linija preći u redovan servis.



Marketing

Najnovije vesti