Društvo

Rebalansom budžeta još 50 miliona za poslovanje ATP-a

Pančevo, Ned, 03/07/2016 - 20:43
Mirjana Marić Veličković

PANČEVO - Na Gradskom veću koje održano 27. juna, najavljeno je da će rebalansom gradskog budžeta za 2016. godinu, koji će biti stavljen na raspravu na sednici Skupštine grada u ponedeljak, 4. jula, Javno komunalno preduzeće ‚‚Autotransport – Pančevo” dobiti još 50 miliona dinara.

U prvoj raspodeli budžeta za funkcionisanje ovog preduzeća bilo je opredeljeno 79 miliona, koji su prema rečima direktora ATP-a Nebojše Gajića nedovoljni, posebno ako se uzme u obzir da se ranijih godina za rad ovog preduzeća izdvajalo 360 miliona. On je rekao da ni dodatna sredstva neće biti dovoljna za funkcionisanje ATP-a do kraja godine i da je zahtevom za rebalans budžeta koja je ova firma uputila Osnivaču, tražen iznos sredstava koji bi obezbedio normalno funkcionisanje do kraja godine, procenjen na 150 miliona dinara.

„Mi smo svakodnevno u komunikaciji sa resornim većnikom koji je upoznat sa kompletnom problematikom poslovanja ATP-a i očekujemo da će uskoro biti formirana radnu grupa sa predstavnicima ATP-a i predstavnicima Osnivača, gde bi još jednom proanalizirali funkcionisanje ATP-a, sve prihode i troškove i pokušali da zajednički dođemo do održivog rešenja. Imajući, pre svega, u vidu da je nadležnosti grada, kao Osnivača, ono što je komunalna delatnost, a to je gradsko-prigradski prevoz putnika koji grad i treba da subvencioniše”, rekao je Gajić.

On je istakao da analiza treba da pokaže šta je to što grad mora da finansira, a koji je iznos koji ATP u okviru biznisa može da obezbedi. 

„U ovom trenutku, prateći dnevnu likvidnost preduzeća, 50 miliona dinara bi trebalo da bude dovoljno da bez nekih većih poremećaja uđemo u septembar mesec. S obzirom na neke akumulirane gubitke, sudske presude iz ranijeg perioda koje su ove godine intezivno rešavane, odnosno presuđivane u korist zaposlenih, projekcija od 150 miliona koju smo napravili obuhvatala je i iznos sredstava za rešavanje tih presuda”, rekao je Gajić.

Kako je ranije već napomenuto, od 2012. do danas iznos sredstava koji ranije izdvajan iz budžeta funkcionisanje ATP-a bio je između 220 i 330 miliona. S obzirom da se ništa krucijalno nije promenilo u funkcionisanju ovog preduzeća, pre svega u obimu saobraćaja koji je generator troškova, direktor kaže da je su očekivanja da ove godine to bude 79 miliona nerealna. On objašanjava da jedino što se promenilo u odnosu na 2015. godinu je broj zaposlenih koji dobrovoljno otišao iz firme, u smislu poštovanja uredbe o maksimalnom broju zaposlenih u javnom sektoru. Desetak zaposlenih je napustilo firmu, i za njih je ATP iz svojih ličnih sredstava isplatio otpremnine. 

Novi autobusi koje je ATP uvrstio u svoj vozni park početkom godine, smanjili su prosečnu potrošnju goriva, kaže direktor Gajić, ali i to smanjenje nije dovoljno nisko da bi se ostvarile neke velike uštede.

„Imamo jednu negativnu činjenicu, a to je cena goriva koja je u odnosu na 2015. godinu u značajnom porastu. Za prvih pet meseci imamo prosečnu cenu koja je viša 10 dinara u odnosu na prosečnu cenu za 2015.”, kaža Gajić.

Kako on objašnjava, kada se to pretvori u novac, ove godine je mesečno za gorivo potrebno dva miliona dinara više u odnosu na prošlu godinu. Što je još jedan negativan uticaj tržišta koji se reflektovao na poslovanje ATP-a.

M. M. Veličković



Marketing

Najnovije vesti