Foto: pixabay
Društvo

Rešena tek polovina predmeta u privrednim sudovima

Izvor: 
Tanjug Pet, 17/06/2016 - 14:54

Broj predmeta u privrednim sudovima od 2011. do 2015. je prepolovljen, istakla je Jelisaveta Vasilić iz Saveta za borbu protiv korupcije, ističući da sudije u Srbiji u odnosu na evropske kolege godišnje završe upola manje predmeta – oko 350 po sudiji.

U 2011. ukupan broj predmeta privrednih sudova iznosio je 245.408, dok je rešena polovina, ili oko 134.000 predmeta. Te godine je priliv novih predmeta iznosio 150.431, navela je Vasilić, govoreći na forumu „Argumenti" o radu privrednih sudova u Srbiji, u organizaciji Fondacije Konrad Adenauer i Biznis info grupe u Pres-centru Tanjuga.  

Prema njenim rečima, nekoliko godina kasnije, 2015. godine, kada je, kako je rekla, povećan broj sudija, broj predmeta iznosio je 159.800, a rešena je opet polovina, odnosno 92.151, dok je priliv novih predmeta bio 80.170.

„Kada uporedim ove podatke i izveštaj Saveta iz februara, jasno mi je zašto je Svetska banka rekla da je naš sud neažuran, a prima manje predmeta nego što je prosek u Evropi. Kada se gleda prosečan broj rešenih predmeta po sudiji, utvrđeno je da je u Srbiji to bilo 350 predmeta po sudiji, dok je evropski prosek 840 predmeta po sudiji”, rekla je Vasilić koja je bivši sudija.

Ona je još dodala da zabrinjavaju i rezultati ankete koji govore da 30 odsto sudija smatra da u pravosuđu postoji korupcija, 35 odsto tužilaca misli isto i 65 odsto advokata, a čak 80 odsto građana.

„Strašno je što struka sumnja na korupciju”, rekla je Vasilić.

Učesnici konferencije ocenili su da je pravna sigurnost veoma vazna za investitore, koji se, pre nego što odluče da investiraju, u svakoj zemlji raspituju kako za poslovnu klimu, tako i pravnu sigurnost.

Sudija Privrednog apelacionog suda Mladen Nikolić primetio je da je, ako je za utehu, efikasnost privrednih sudova bolja od onih koji imaju opštu nadležnost, ukazujući da sud u kojem radi, za manje od godinu dana, rešava oko 65 odsto predmeta, što je, istakao je, zadovoljavajuće i kada je reč o proseku u Evropi.

Opširnije na linku.



Marketing

Najnovije vesti