FOTO: panonke.rs
Ekonomija

PANČEVO: „Banatska šara” Panonki na mapi lokalnih autentičnih proizvoda

Izvor: 
GU Uto, 02/01/2018 - 12:54

Četvrtasti podmetač od pustovane vune s motivom „Banatske šare“ iz Pančeva koji izrađuje udruženje građana „Panonke” izabrano je u okviru projekta „Tradicija u službi lokalnog razvoja“ kao jedan od tri proizvoda iz Srbije koji će dobiti dizajnirano pakovanje i sertifikat.  Projekat realizuje Etno mreža uz podršku Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede i NALED-a.

O pristiglim nominacijama odlučivali su Zlatko Cvetković – profesor na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu, Saša Srećković – muzejski savetnik i koordinator za saradnju i edukaciju na međunarodnom nivou Etnografskog muzeja u Beogradu i Iva Radić Kostić, koordinator Etno mreže. Osim proizvoda koji izrađuju Panonke izabrane su i dvopređne čarape iz Knjaževca i čobanska rukavica iz Bele Palanke.

U sklopu ovog projekta biće izrađena mapa lokalnih autentičnih proizvoda na kojoj će biti označeni gradovi i opštine sa autentičnim proizvodima koje su nominovane, a to su Pančevo – banatska šara (UG “Panonke” Pančevo); Sombor – lemeški kulen, bezdanski damast, staparski ćilim, somborski sir; Odžaci – crvenokosa boginja; Knjaževac – dvopređne čarape, grnčarija, belmuž; Bor – vlaška torba trasta; Kladovo – vez na plišu; Negotin – vlaška ruža; Leskovac – ajvar; Bela Palanka – banica, vrtka, čobanska rukavica; Pirot – ćilim, peglana, kačkavalj, grnčarija; Užice – grnčarija iz Zlakuse Šabac – tekeriški peškir; Sremski Karlovci – kuglof i Kučevo – rukavice s homoljskim vezom. 

Mapa će biti objavljena na zvaničnom sajtu inicijative „1000 žena“ i predstavljena zajedno sa rezultatima projekta na završnom okruglom stolu u drugoj polovini januara 2018. godine, gde će biti organizovana i postavka autentičnih proizvoda.



Marketing

Najnovije vesti