• Bar tri razloga zašto kamiondžijama iz Srbije nude i 10.000 evra da voze do Rusije

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info
    Usled izbijanja rata u Ukrajini transport robe ka Rusiji i iz Rusije postao je problematičan.
     
    „Blic“ piše da su razlozi promene ruta, rizik, čekanje na granicama, te su kompanije sada spremne da daju i po 10.000 evra za jednu turu do Moskve.
     
    Transport preko Ukrajine je stao, i naše i strane kompanije koje sarađuju sa tamošnjim su se našle u situaciji da moraju da se snalaze. Otvorile su se dve rute, jedna preko Turske i azijskih zemalja kako bi se Rusiji prišlo sa juga, i druga preko Poljske i Belorusije. Jednu turu plaćaju i po 10.000 evra, ali pored toga što vozača generalno nema, rizik koji prati takve vožnje uglavnom odgovori vozače od takvog poteza. Ali oni koji su spremni na tako nešto ubiraju ozbiljnu zaradu„, kaže za „Blic“ jedan vozač upoznat sa prilikama na tržištu u Srbiji.
     
    Razloga za nagli rast cena transporta robe ima nekoliko.
     
    Na prvom mestu je pomenuti rizik i komplikacije (dugo čekanje na granicama, kamioni koji se uglavnom vraćaju prazni i slično), i zbog toga veliki broj vozača odbija da prihvati turu.
     
    Na drugom mestu je globalni faktor poskupljenja svih troškova vezanih za prevoz kao što su gorivo, putarine, usputni trošak vozača itd.
     
    Na trećem mestu je hroničan nedostatak vozača u Srbiji, te se ta anomalija na tržištu rada preliva i u ovom slučaju na veće cene.
     
    Povećani troškovi
     
    Od početka krize, troškovi prevoza su drastično porasli. Troškovi transporta su po samom izbijanju rata skočili 30 odsto, a kako vreme odmiče oni stalno rastu. Tome doprinosi i logistički haos na granicama zemalja koje su i dalje otvorene ka Rusiji.
     
    Za put koji je ranije trajao oko dve nedelje, sada treba dvostruko više vremena.
     
    „Kada na taj dvostruko duži put uračunamo poskupljenja goriva, hrane i ostalo, trošak svakog vozača je postao ogroman, kaže sagovornik lista i dodaje da je i to jedan od razloga, pored rizika, zašto se mali broj njih odvaži na ovaj potez.
     
    Nafta tipa „brent“ je nastavila da poskupljuje i popela se na nivo od oko 124 dolara po barelu, prema podacima sa portala Oilprice.com.
     
    Srbiji nedostaje više od 10.000 vozača
     
    Transportna industrija u Srbiji se suočava sa ozbiljnim deficitom profesionalnih vozača. Stručnjaci procenjuju da ih nedostaje i više od 10.000. Podaci poslodavaca širom Srbije pokazuju da nedostaje oko 8.000 njih u drumskom teretnom transportu, i oko 4.000 njih u sektoru autobuskih kategorija.
     
    Vozač kamiona u Srbiji može da zaradi u proseku oko 1.000 evra, a plate idu i do 2.000. 

    Usled izbijanja rata u Ukrajini transport robe ka Rusiji i iz Rusije postao je problematičan.

     

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Batut: Svaki drugi trinaestogodišnjak pije alkohol

    Svaki drugi trinaestogodišnjak pije alkohol, pokazuju podaci Instituta za javno zdravlje „Dr Milan Jovanović Batut“. Od početka godine, redovno je u saopštenjima Hitne pomoći da je zbrinuto […]