• DS: 20 miliona evra za kilometar autoputa dokaz je ogromnog zaduživanja i pljačke države, ne stranih investicija

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Ministar građevinarstva Tomislav Momirović potpisao je pre dva dana ugovor o izgradnji deonice auto-puta prema crnogorskoj granici, od Požege do Duge Poljane kod Sjenice, sa kineskom kompanijom CRBC, posle neposredne pogodbe, bez tendera. Deonica je duga 75 kilometara, a ugorena cena iznosi neverovatnih 1,5 milijardu evra. Time je izgradnja kilometra auto-puta u Srbiji dostigla cifru od 20 miliona evra po kilometru, što je cena koja se u regionu može porediti jedino sa cenom izgradnje auto-puta Podgorica-Mateševo u Crnoj Gori, koju je kleptokratski režim Mila Đukanovića takođe ugovorio neposrednom pogodbom sa istom kineskom kompanijom, CRBC, navodi Demokratska stranka u saopštenju.

    Prošlog oktobra potpisan je ugovor sa CRBC o izgradnji ‘Fruškogorskog koridora’ po ceni od 606 miliona evra, odnosno blizu 13 miliona evra po kilometru. Pružili smo dokaze da je cena ugovorena direktnom pogodbom barem dvostruko veća od realne, misleći da je to maksimum za vladajući režim”, izjavio je Nebojša Novaković, predsednik Pokrajinskog odbora Demokratske stranke. “Međutim, cenom od 20 miliona evra po kilometru za deonicu auto puta od Požege do Duge Poljane kod Sjenice, vladajući režim je ponovo dokazao da za njih ne postoji gornja granica beskrupuloznosti i korumpiranosti”, dodao je on.

    Poređenja radi, kilometer auto-puta od Zagreba do Splita koštao je 6,7 milona evra po klometru, auto put kroz Vardarsku dolinu u Severnoj Makedoniji 8,7 miliona evra po kilometru, a izuzetno zahtevan auto-put “Egnatia Odos” u Grčkoj koji preko najtežeg planinskog terena povezuje Solun sa Igumenicom na Jonskom moru 8,3 miliona evra po kilometru. Međutim, cene izgradnje ovih auto-puteva ugovorene su putem tendera, dok se u Srbiji svi kapitalni infrastrukturni projekti koje izvode firme iz Kine, Turske, Azerbejdžana i drugih zemalja ugovaraju u četiri oka, neposrednom pogodbom, izbegavanjem Zakona o javnim nabavkama, pod formom međudržavnog ugovora.

    Ono što režim uspešno sakriva od javnosti”, naglašava Nebojša Novaković, “je da ovo nisu nikakve kineske, turske, azerbejdžanske investicije, nikakvi pokloni, nego se Srbija dodatno zadužuje kod ovih zemalja, u najvećoj meri od Kine. Građani Srbije nisu svesni koliki su zajmovi u pitanju – samo Kini će Srbija dugovati blizu 15 miijardi evra ukoliko se svi ugovori i sporazumi realizuju po ugovorenim cenama.”

    Novaković je slikovito objasnio situaciju u kojoj se nalazimo. „Srbija je tokom perioda od blizu 200 godina, od Knjaza Miloša do Borisa Tadića završila sa ukupnim dugom od 15 milijardi evra, da bi je naprednjački režim za samo deset godina zadužio za još preko 15 milijardi evra. Kada se ovome dodaju i kineski krediti, ukupni dugovi Srbije će se popeti blizu neverovatnih 50 milijardi evra. Ovo je pljačka neverovatnih razmera. Ne zadužuje se samo sadašnja generacija, nego će i naša deca i unuci morati da vraćaju ono što je naprednjački režim opljačkao!”, zaključuje Nebojša Novaković.

    Ministar građevinarstva Tomislav Momirović potpisao je pre dva dana ugovor o izgradnji deonice auto-puta prema crnogorskoj granici, od Požege do Duge Poljane kod Sjenice, sa kineskom kompanijom CRBC, posle neposredne pogodbe, bez tendera. Deonica je duga 75 kilometara, a ugorena cena iznosi neverovatnih 1,5 milijardu evra. Time je izgradnja kilometra auto-puta u Srbiji dostigla cifru od 20 miliona evra po kilometru, što je cena koja se u regionu može porediti jedino sa cenom izgradnje auto-puta Podgorica-Mateševo u Crnoj Gori, koju je kleptokratski režim Mila Đukanovića takođe ugovorio neposrednom pogodbom sa istom kineskom kompanijom, CRBC.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija