• EPS: Poštovali smo zakon u slučaju penzionera iz Sombora

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Elektroprivreda Srbije saopštila je da je u potpunosti poštovala zakon u slučaju penzionera iz Srbije, zbog kojeg je zaštitnik građana Zoran Pašalić pokrenuo danas postupak kontrole zakonitosti i pravilnosti rada tog javnog preduzeća.

    ‘U slučaju Nenada Ružića iz Sombora, Elektroprivreda Srbije je u potpunosti poštovala zakone i propise, on nema status energetski ugroženog kupca kojim se sprečava isključenje, a sud je rešenjem iz jula 2021. odbio njegov zahtev da se ponovo priključi na distributivnu mrežu“, navodi se u saopštenju EPS-a.

    EPS dodaje da je korisniku isporučio ispravne račune i da je snabdevanje električnom energijom obustavljeno još u julu 2019. godine zbog dospelih dugovanja, a ne pred zimu, kako tvrdi Ružić.

    Posle upozorenja i zakonskih rokova, pokrenuta je prinudna naplata duga preko izvršitelja, na koju se Ružić žalio sudu i taj postupak je još u toku, dodaju iz EPS-a.

    „Činjenicu da su Ružiću isporučeni ispravni računi za stvarno utrošenu električnu energiju potvrđuje tip brojila koje poseduje i koje svakog prvog u mesecu u memoriju beleži stanje više i niže tarife. Posle žalbe Ružića u aprilu 2019. na februarski račun za električnu energiju i zahteva da se potrošnja raspodeli na mesece u kojima nije bilo očitavanja, urađena je kontrola“, navode iz EPS-a.

    Dodaju da je uvidom u izveštaje sa očitavanja, načinjene prilikom redovnih ciklusa očitavanja, za neočitani period utvrđeno da nije bio moguć pristup brojilu zbog zaključanog objekta.

    Kupcu su ostavljena obaveštenja o pokušaju očitavanja uz molbu da stanje brojila javi nadležnoj distribuciji, ali on to nije uradio, dodaju iz EPS-a.

    „Vanrednom kontrolom brojila 24. aprila 2019. utvrđeno da je brojilo ispravno, očitano je stanje iz memorije brojila i utrošak električne energije obračunat po periodima tačno onako kako je energija utrošena i kako je zabeleženo u memoriji brojila. Zatim su preduzeti svi propisima predviđeni koraci. Upozorenje pred obustavu isporuke električne energije je izdato 18.juna 2019. godine zbog neizmerenih dospelih dugovanja“, dodaje se u saopštenju.

    Kako dug nije izmiren u zadatom roku od 30 dana, izdat je nalog za obustavu isporuke električne energije, a isporuka električne energije obustavljena je 25. jula 2019. godine, obrazlažu dalje iz EPS-a.

    „Pošto od 15. januara 2019. godine nije bilo nijedne uplate za potrošenu električnu energiju, 3. septembra 2019. godine je izdata opomena pred podnošenje predloga za izvršenje s rokom plaćanja 16. 9. 2019. godine, a kako dug nije izmiren u roku pokrenut je postupak prinudne naplate preko izvršitelja“, preciziraju iz EPS-a.

    Iz tog javnog preduzeća još podsećaju da status energetski ugroženog kupca dodeljuje institucija zadužena za pitanja socijalne zaštite u nadležnoj lokalnoj samoupravi i da Elektroprivreda Srbije nema nikakve veze sa tim postupkom.

    Zbog toga što već dve godine ne isporučuje struju ovom penzioneru iz Sombora Zaštitnik građana Pašalić pokrenuo je danas postupak kontrole zakonitosti i pravilnosti rada javnog preduzeća Elektroprivreda Srbije Beograd, ogranka EPS Snabdevanje.

     

    Elektroprivreda Srbije saopštila je da je u potpunosti poštovala zakon u slučaju penzionera iz Srbije, zbog kojeg je zaštitnik građana Zoran Pašalić pokrenuo danas postupak kontrole zakonitosti i pravilnosti rada tog javnog preduzeća.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija