• Kako su planirane nove prilazne konstrukcije Pančevačkom mostu sa beogradske strane

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    JP Putevi Srbije podneli su 8. marta Ministarstvu za zaštitu životne sredine Zahtev za odlučivanje o potrebi procene uticaja na životnu sredinu projekta izgradnje prilaznih konstrukcija drumsko-železničkog mosta preko reke Dunav – “ Pančevački most“, na desnoj obali, na državnom putu IB-47, deonica Beograd (Bogoslovija)-petlja Krnjača.

    Kako je navedeno u Idejnom rešenju ovog projekta čiji su nosilac Putevi Srbije, a u čiji je deo eKapija imala uvid, novoprojektovane konstrukcije se sastoje od 9 nezavisnih celina.

    – Glavni pravac se može podeliti na uzvodnu i nizvodnu konstrukciju koje se sastoje od četiri odnosno tri nezavisne dilatacijske celine. U sklopu projekta se nalaze i dve rampe, tj. rampa 3 uz nizvodnu konstrukciju i rampa 4 uz uzvodnu konstrukciju – navodi se u idejnom rešenju.

    Dodaje se da je izbor raspona dilatacionih celina uslovljen nizom prepreka kao i položajem postojećih stubova, a pominju se i „novoplanirani železnički koloseci“ i „novi most“.

    – Nizvodna konstrukcija mora da premosti i tri novoplanirana železnička koloseka i završava se na mestu dilatacijskog stuba novoizgrađenog mosta. Prepreke koje se moraju savladati sa uzvodne strane su dva planirana i jedan postojeći železnički kolosek, kostrukcija železničke stanice ‘’Pančevački most“, dve trake Nove Dunavske ulice i tri od ulice Bulevar Despota Stefana i izuzetno niska niveleta uzvodne konstrukcije IV preko Bulevara – stoji u dokumentu.

    U statičkom smislu, navodi se, nove mostovke konstrukcije biće prednapregnuti kontinualni nosači ili semiintegralne kostrukcije:

    – Za statički sistem konstrukcija koje imaju proširenja zbog uklapanja sa projektovanim rampama ili rampama koje su predmet budućih projekata usvojen je prednapregnut kontinualni nosač. Semi integralna kostrukcija (krute veze na svim srednjim stubovima i ležišta na dilatacionim stubovima) je projektovana za dilaracijske celine koje nemaju uklapanja. Usvojena su četiri tipa tipičnih preseka konstrukcija, dva pi ploča ili puna ploča, uslovljenih izabranim rasponima i širinom normalnog poprečnog preseka projektovanih saobraćajnica.

    Kada je reč o širinama kolovoza, one će biti 7.20m na konstrukcijama glavnog pravca i 7.0m na prilaznim konstrukcijama (rampama).

    – Kolovoz se sastoji od dve vozne trake od po 3.25m i dve ivične trake od po 35cm, odnosno 25cm. Širina staza u razdelnom pojasu su 1.25m i 2.10m – navodi se u projektu i dodaje da će tačne dimenzije biti određene na nivou detaljnije razrade projektne dokumentacije.

    U dokumentu se navodi i da saobraćajni čvor Pančevački most predstavlja jednu od značajnijih raskrsnica u gradu, te da se preko njega stiže na Pančevački most, jedinu vezu šumadijskog dela grada sa Banatom, kao i da je značajno saobraćajno opterećen.

    Trenutne prilazne konstrukcije mostu preko reke Dunav na desnoj obali, izgrađene su u periodu od 1960. do 1964. godine i sastoje se od dva niza nezavisnih, prethodno napregnutih mostova – uzvodni, desni most za smer od Pančeva ka Beogradu i nizvodni, levi most za smer od Beograda ka Pančevu.

    Oba pravca se sastoje od po šest kontinualnih ramovskih konstrukcija i prilaznih rampi, ukupna širina mosta na pravcu iznosi 9.1m, a saobraćajni profil se sastoji od dve saobraćajne trake od po 3.50m, pešačke staze od 1.4m i revizione staze od 0.7m.

    Mostovi su povezani ulazno silaznim rampama sa Bulevarom Despota Stefana, a ostavljene su i „slepe“ rampe za vezu sa Dunavskom ulicom koje nisu izvedene i pristup im je onemogućen, podseća se u dokumentu.
     

    Ujedno, Vlada Srbije donela je 17. marta rešenje kojim je utvrđen javni interes za eksproprijaciju, administrativni prenos i nepotpunu eksproprijaciju nepokretnosti radi rušenja i izgradnje prilaznih konstrukcija na desnoj obali drumsko železničkog mosta preko reke Dunav – „Pančevački most“ u Beogradu na državnom putu IB reda broj 47, deonica: Beograd (Bogoslovija) – petlja Krnjača, kao objekta od posebnog značaja za Republiku Srbiju
     

    JP Putevi Srbije podneli su 8. marta Ministarstvu za zaštitu životne sredine Zahtev za odlučivanje o potrebi procene uticaja na životnu sredinu projekta izgradnje prilaznih konstrukcija drumsko-železničkog mosta preko reke Dunav – “ Pančevački most“, na desnoj obali, na državnom putu IB-47, deonica Beograd (Bogoslovija)-petlja Krnjača
     

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Podrum ili parking – šta nam je potrebnije?

    Nekada su podrumske prostorije bile neizostavan deo svake stambene zgrade. Bile su korisne za skladištenje stvari koje nisu svakodnevno potrebne, poput sezonske garderobe, alata ili sportske opreme. […]