• Ko i kako kontroliše prevoznike

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Vozač turističkog autobusa koji je udario u zaštitnu ogradu, a onda prevrnuo na auto-putu Niš-Leskovac, uhapšen je zbog teškog dela protiv bezbednosti saobraćaja. U nesreći je poginula jedna osoba, a više od 30 povređeno.

    Pre nedelju dana na sličan način, s auto-puta u Bugarskoj sleteo je autobus sa 48 putnika. Dve saobraćajne nesreće u roku od sedam dana u kojima su učestvovali autobusi puni putnika.

    „Reći ću vam da je ljudski faktor dominantan, a to je pre svega umor. Poslednja saobraćajna nezgoda dogodila se oko 5.40, to znači da su oni na teritoruju Srbije ušli oko 4 sata, taman umor, iako su rekli da je bilo odmora, međutim, telo traži odmor, zato bih savetovao ovog puta sve vozače, da odmaraju“, kaže Zlatko Belencin iz Uprave saobraćajne policije.

    „Profesionalni vozači imaju posebna ograničenja, odnosno posebno koliko mora da se odmara, kako na dnevnom, tako i na nedeljnom nivou. Do oko 25 odsto saobraćajnih nezgoda dolazi usled ometanja pažnje samog vozača“, kaže Branko Stamatović iz Agencija za bezbednost saorbaćaja.

    Upravo to je bio uzrok nesreće prošle nedelje u Bugarskoj. Naknadno, nadležni organi saopštili su i da je prevoznik učinio više od 100 prekaršaja u poslovanju.

    Ministarstvo saobraćaja 2019. godine donelo je pravilnik o organizovanom prevozu dece kojim se striktno zabranjuje da bilo koji autobus krene na put ukoliko deca nisu vezana sigurnosnim pojasem. Takođe, pravilnik zabranjuje bilo kakvu komunikaciju sa vozačem prilikom vožnje.

    „Pravilnik govori o svim obavezama, kako prevoznika i vozača tako i organizatora puta. Želim posebno da istaknem da se posebno gleda autobus, odnosno vozilo mora biti tehnički ispravno i imati posebnu potvrdu mlađu od trideset dana kao i to da svako sedište mora imati sigurnosni pojas“, kaže Branko Stamatović.

     

    U Srbiji trenutno fali 12.000 vozača 

    Četrdeset osam sati uoči putovanja organizator je dužan da ga prijavi MUP-u, kako bi policajci, pre polaska, mogli da provere ispunjenost svih uslova.

    „Veliki broj se ne prijavi, to su ova turistička putovanja. Tu nisu u obavezi da prijave, ali mi vršimo kontrolu na gotovo svim naplatnim rampama, tahografskih uređaja autobusa, sa akcentom pre svega na vreme upravljanja“, kaže Zlatko Belencin.

    U poslednjih šest meseci otkriveno je više od 1.500 prekršaja – prekoračenja vremena upravljanja. Uzrok tog upornog kršenja propisa je da u Srbiji trenutno fali 12.000 vozača, od čega 4.000 za putnički prevoz.

    „Trend nedostatka profesionalnih vozača je kako kod nas tako i u Evropi i moraju se naći u narendom periodu modaliteti i načini kako će doći do bržeg zapošljavanja ovih lica. Uslovi su jasni, definisani, precizni, rekao bih i dosta zahtevni i poštovanje tih uslova dovešće do manjeg broja saobraćajnih nezgoda“, kaže Desimir Desnica iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

    Od početka godine u 5.700 kontrola policije otkriveno je 6.000 prekršaja u poslovanju preduzeća za organizovani prevoz.

     

    Vozač turističkog autobusa koji je udario u zaštitnu ogradu, a onda prevrnuo na auto-putu Niš-Leskovac, uhapšen je zbog teškog dela protiv bezbednosti saobraćaja. U nesreći je poginula jedna osoba, a više od 30 povređeno.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija