• Ministarstvo tumačenjima pravilnika o ocenjivanju zbunjuje prosvetare

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Novim tumačenjem prosvetnih propisa „da ocene na polugodištu ne moraju nužno da se zaključe“, nadležni su ponovo zbunili prosvetne radnike.

     

    U odgovoru dnevnom listu Politika Ministarstvo prosvete je skrenulo pažnju na Pravilnik o ocenjivanju u kom se, između ostalog, kaže da ako đaci u toku polugodišta nisu ocenjeni, a zbog ugroženosti i bezbednosti zdravlja nije moguće oceniti učenike potreban broj puta, tada zaključna ocena ne može da se utvrdi.
     
    To nužno ne znači da ocena mora da se utvrdi, jer pravilnik kaže da može da se utvrdi„, rekli su u nadležnom ministarstvu za Politiku.
     
    Ovakvo pojašnjenje samo zbunjuje zaposlene u prosveti. Na osnovu propisa i dosadašnjih uputstava nastavnici su razumeli da bi ocene trealo da zaključe u skladu s raspoloživim procenama iz praćenja i vrednovanja napredovanja učenika od početka školske godine. Uveliko tako i rade, uveravajući da novo objašnjenje da „mogu, ali nije nužno“ da utvrde zaključnu ocenu nema uporište u propisima.
     
    Snežana Knježević direktorka OŠ „Vladislav Ribnikar“ u Beogradu za Politiku kaže da ovo novo tumačenje Ministarstva može samo uneti pometnju u nastavničkim redovima.
     
    U ovim okolnostima još je važnije da postoji makar neka procena zasnovana na dobrom uvidu iz neposrednog rada sa učenicima.  Nije ona apotekarski precizna, ali nikad nije. Zaključivanje ocena uvek je glavobolja odgovornim prosvetnim radnicima. Ne treba brojati koliko je po novom kalendaru prvo polugodište kraće. Do pre samo nekoliko godina ono je u redovnim okolnostima bilo kraće i đaci su na zimski raspust odlazili krajem decembra sa zaključenim ocenama„, ukazuje direktorka.
     
    Aleksandar Markov, predsednik Foruma beogradskih gimnazija, kaže za Politiku da novo tumačenje unosi zabunu.
     
    Ako po važećem pravilniku sada ocene ne moraju da budu zaključene, onda nismo morali da ih zakljuučujemo ni na kraju prošle školske godine. To bi moralo da se precizira, da nam se eksplicitno kaže„, ističe Markov.
     
    Pravilnik o ocenjivanju je dopunjen u aprilu i stupio je na snagu u maju, u toku prošle školske godine. 

    Novim tumačenjem prosvetnih propisa „da ocene na polugodištu ne moraju nužno da se zaključe“, nadležni su ponovo zbunili prosvetne radnike.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Podrum ili parking – šta nam je potrebnije?

    Nekada su podrumske prostorije bile neizostavan deo svake stambene zgrade. Bile su korisne za skladištenje stvari koje nisu svakodnevno potrebne, poput sezonske garderobe, alata ili sportske opreme. […]