Porodiliste Foto: pixabay
Srbija

Nakon kritika Ministarstvo odustalo od "nek zakmeči"

Izvor: 
Tanjug Sre, 14/02/2018 - 13:47

Nakon kritika ministarke Mihajlović Ministarstvo kulture i informisanja saopštilo da neće dodeliti nagrade za pobedničke slogane u kampanji podsticanja rađanja.

Kako je saopšteno iz tog Ministarstva, Komisija je konstatovala da ni jedan od predloga ne zadovoljava potrebu da jedna poruka identifikuje složenost problema projektnog zadatka iz Javnog poziva, već da proglasi po dva dobitnika za sva tri mesta.

 

Ministarstvo kulture i informisanja, naodi se u saopštenju, smatra opravdanim deo kritike koje je javnost uputila tim rešenjima. "Izbor slogana za tu bitnu društvenu temu je veoma delikatna stvar i Ministarstvo kulture i informisanja ohrabruje i Savet za populacionu politiku i Komisiju da nastavi da radi na iznalaženju najkvalitetnijeg rešenja za tu važnu temu", navodi se u saopštenju.

Podsetimo, Ministarstvo kulture i Savet za populacionu politiku objavili su u utorak izabrane slogane koji bi trebalo da podstaknu rađanje u Srbiji. Umesto tri, izabrano ih je šest, uglavnom se u njima koristi rima, a u nekima i imperativ.

Prvo mesto dele slogani "Ljubav i beba - prvo što nam treba!" i "Rađaj, ne odgađaj!", na drugom mestu su "Mama - neću sama, tata - hoću brata" i "Dosta reči, nek zakmeči", a na trećem "Čuda se ne dešavaju. Čuda se rađaju" i "Nek se deca rađaju i lepe stvari događaju".

Potpredsednica Vlade Zorana Mihajlović smatra da su izabrani slogani za podsticanje rađanja promašili temu i da su uvredljivi za žene. Prema rečima predsednice Koordinacionog tela za rodnu ravnopravnost, slogani "javno sramote žene" i pokazuju nerazumevanje njihove uloge u Srbiji, ali i demografskih okolnosti.

"Većina izabranih slogana u ovoj akciji jednostavno stavlja obavezu ženama, tačnije imperativ da rađaju decu što, uverena sam, može samo da izazove kontraefekat", navodi ona.

Kako je istakla ministarka koja je i članica Vladine komisije za populacionu politiku, niko nema pravo da naređuje ženama da rađaju, niti da okrivi žene za stopu nataliteta i da ih doživljava kao nekakve mašine za rađanje.



Marketing

Najnovije vesti