• Od ukidanja vanrednog stanja na putevima u Srbiji poginule 23 osobe

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info
    Od ukidanja vanrednog stanja, za samo tri nedelje na putevima Srbije dogodilo se, prema podacima MUP-a, 1.450 saobraćajnih nezgoda. Poginule su 23 osobe – 11 vozača, četvoro pešaka i osmoro biciklista i motociklista.
     
    I vikend za nama obeležile su teške saobraćajne nesreće u kojima su stradale čitave porodice. Sudeći po statistici, gotovo svakodnevni apeli da se poštuju ograničenja brzine i uslovi na putevima nemaju baš veliki uticaj na učesnike u saobraćaju.
     
    Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja za RTS kaže da su se svi učesnici u saobraćaju tokom vanrednog stanja navikli na manji broj vozila i manji broj pešaka.
     
    Sada se polako vraćamo u normalu. Moramo da shvatimo da od nervoze, žurbe, ljutnje u saobraćaju ne možemo da imamo nikakvu korist već samo štetu„, rekao je Okanović za RTS.
     
    Među stradalima je čak osmoro vozača dvotočkaša.
     
    Početak sezone je uveliko u jeku i sa dolaskom lepog vremena sve je više dvotočkaša, zato molim vozače automobila, autobusa i kamiona da obrate pažnju na njih, da shvate da su oni takođe tu u saobraćaju i da su potpuno ravnopravni učesnici i molim sve vozače pre svega motociklista radi da kada god skreću, kada god se polukružno okreću ili prestrojavaju da uključe žmigavac“, poručio je Okanović.
     
    Primetan je i veći broj čeonih sudara, a Okanović navodi da su prelasci na levu stranu kolovoza jedan od najčešćih uzroka saobraćajnih nesreća.
     
    Vozila prelaze na levu stranu iz više razloga – gledanje u mobilni telefon, pokušaj preticanja, zdravstveni problem vozača„, ističe Okanović i dodaje da se jako teško izbegavaju takvi sudari, ali da ukoliko se koriste sigurnosni pojasevi i na prednjim i na zadnjem sedištu velike su šanse da se preživi čeoni sudar.
     
    Da li je rešenje smanjenje maksimalne dozvoljene brzine?
     
    Neke zemlje u Evropi smanjile su brzinu na autoputevima na 100 kilometara na čas i ograničile brzinu na 30 kilometara na sat u gradovima, a Okanović kaže da države koje imaju najbolje rezultate u oblasti bezbednosti saobraćaja u Evropi su upravo one koje imaju niža ograničenja – Švedska, Norveška, Velika Britanija.
     
    Tamo su ograničenja na autoputevima 110, odnosno 112 kilometara na čas. U mnogim gradovima postoji inicijativa da se dozvoljena brzina smanji na 30, odnosno 40 kilometara na čas. Međutim, tu je prosto pitanje gde naći balans između rizika i potrebe za efikasnim odvijanjem saobraćaja„, naglašava Okanović i dodaje da ukoliko se takva inicijativa bude razmatrala struka će dati svoj odgovor.

    Od ukidanja vanrednog stanja, za samo tri nedelje na putevima Srbije dogodilo se, prema podacima MUP-a, 1.450 saobraćajnih nezgoda. Poginule su 23 osobe – 11 vozača, četvoro pešaka i osmoro biciklista i motociklista.

     

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija