Srbija

Pad popularnosti stranaka koje su najavile bojkot izbora

Izvor: 
Danas Pon, 04/11/2019 - 09:34

Od skoro 6,9 miliona birača koji imaju biračko pravu u Srbiji, u zemlji je nešto preko pet miliona, od kojih oko milion nikada i ne izlazi na birališta. Od tih oko pet miliona prisutnih birača u Srbiji oko 70 odsto pokazuje zainteresovanost za izbore, ali je svega oko 55 odsto opredeljenih – i to je manje nego pre mesec dana, ocenjuje za Danas Srđan Bogosavljević iz Ipsos Stratedžik marketinga, u odgovoru na pitanje kakve su procene rejtinga opozicije i vlasti u odnosu na dešavanja, odnosno afere u bližoj prošlosti, koja su ih pratila.

Sagovornik Danasa objašnjava da bi se stranke koje su na političkoj sceni, uslovno, mogle podeliti na stranke vlasti, stranke opozicije koja su sklone bojkotu, i stranke opozicije koje nisu sklone bojkotu.

– Osnovna stranka vlasti – SNS sa svojim malim koalicionim partnerima dugo ne pada ispod polovine biračke podrške birača koji su opredeljeni, a kako se za samo mesec dana smanjio broj opredeljenih birača vrlo značajno – njihov rejting je, otišao na preko 56 odsto. SNS je i stranka veoma lojalnih birača, tako da što izlaznost bude manja, njihov procenat ima više šanse da raste. I SPS je stabilan, i veoma dugo se vrti oko 12 odsto, trenutno 12,5 odsto – kaže Bogosavljević za Danas.

On napominje da stranke sklone bojkotu imaju pad.

– Sa oko 8,5 odsto trenutno SZS je apsolutno najveći gubitnik, ali bih rekao da je to i normalno, kada svojim biračima kažete da ne treba da glasaju ni za koga, pa ni za vas same i kada je konstrukcija te koalicije prikladna samo jednostavnim političkim akcijama, ali ne omogućava lako propagiranje nekakvih dugoročnih politika oko kojih bi se sve članice složile – ocenjuje sagovornik Danasa.

Stranke opozicije, dodaje on, koje nisu jasno rekle da su u bojkotu se drže na približnim procentima sa rezultatima od pre mesec ili dva meseca. PSG i SRS malo iznad cenzusa; neke manjinske stranke preko cenzusa. Ostali su daleko od cenzusa ali sa sve njih je zajedničko da se nazire da dobijaju na račun bojkota. Ono što sve stranke, osim SRS, SPS i SNS, treba da brine, ako žele de idu na izbore, je niska lojalnost birača, smatra Bogosavljević, odnosno činjenica da se birači veoma lako odlučuju da ih zamene nekom sličnom strankom.

Ceo tekst pročitajte na sajtu Danasa.




Marketing



Najnovije vesti