• Promocija ministara: Milionski poslovi za Tanjug

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info
    Novinska agencija Tačno, koja je naslednica agencije Tanjug, za prvih devet meseci ove godine sklopila je ukupno sedam ugovora usluge medijskog praćenja aktivnosti ministarstava.
     
    Agencija je na taj način prihodovala 14,9 miliona dinara, piše portal BIRN.

    Ministarstvo finansija početkom septembra sklopilo je jedan od takvih ugovora, koji je vredan 1,92 miliona dinara.

    To je jedan od poslednjih ugovora koji je sa državnim institucijama potpisala agencija koja je po zakonu prestala da radi 31. oktobra 2015. godine, da bi u decembru 2020. godine njene žigove kupila kompanija Tačno u vlasništvu Radoice Milosavljevića, Željka Joksimovića i Manje Grčić, u kojem je Jovana Joksimović glavna i odgovorna urednica.

     
    Tanjug je i zvanično ugašen 9. marta 2021. godine.
     
    Iako od 31. oktobra 2015. godine Tanjug zvanično „nije postojao“, od 2017. godine, pa do trenutka kada je kompanija Tačno otkupila njegov „brend“, ta novinska agencija je na osnovu ugovora o praćenju rada državnih institucija prihodovala 33,45 miliona dinara.
     
    Prema pisanju BIRN-a, takva praksa se nastavila i sa novim vlasnikom žigova agencije Tanjug – firmom Tačno, koja je „još bržim tempom“ nastavila da dobija unosne državne poslove.
     
    Zajednička karakteristika ugovora koje je na javnim nabavkama dobijao Tanjug i ugovora koje sada dobija Tačno d.o.o. jeste da se, bez izuzetka, na nabavke javljao kao jedini ponuđač, te da su uslovi za dobijanje većine od ukupno 25 dodeljenih ugovora bili praktično identični.
     
    Ukupna vrednost ovih ugovora od 2017. godine pa do danas je 48,3 miliona dinara, odnosno, više od 400.000 evra.
     
    Istraživanje BIRN-a je pokazalo da su sve institucije koje su naručivale usluge „praćenja rada“, a na koje se javljala samo agencija Tanjug/Tačno, zahtevale da ponuđač ima „mogućnost objavljivanja aktivnosti u najmanje pet televizija sa nacionalnom frekvencijom“.
     
    Kako su rekli iz druge dve novinske agencije u zemlji, Bete i Foneta, nijedna od njih nema saradnju sa svih pet televizija koje imaju nacionalnu frekvenciju, RTS kao javni servis, Pink, Prva, B92 i Hepi.
     
    „To znači da su sve te javne nabavke bile raspisane suprotno Zakonu o javnim nabavkama, koji, između ostalog, predviđa da je naručilac posla obavezan da postupa ‘na ekonomičan i efikasan način, da obezbedi konkurenciju, jednak položaj svih privrednih subjekata, bez diskriminacije'“, piše BIRN.
     
    Programski direktor organizacije Transparentnost Srbija Nemanja Nenadić kazao je da činjenica da ovakve nabavke nisu raspisala sva ministarstva, već samo nekoliko njih, dovodi u sumnju potrebu da se one uopšte sprovode.
     
    „Gotovo istovetne nabavke koje su raspisala različita ministarstva za potrebe praćenja njihovog rada sadrže previše sličnosti da bi moglo biti reči o slučajnosti, tako da se opravdano otvara pitanje da li je reč o volji samih organa vlasti ili o sinhronizovanoj akciji ili makar o prepisivanju dokumentacije za javne nabavke, bez adekvatnog razmatranja stvarnih potreba svakog konkretnog ministarstva“, rekao je Nenadić.
     
    Manjinska vlasnica i direktorka agencije Tačno d.o.o Manja Grčić, koja je u decembru 2020. „preuzela“ Tanjug, odnosno otkupila žigove i brend Tanjuga, kao i Jovana Joksimović, glavna urednica agencije Tačno, nisu odgovorili na pitanja BIRN-a o uslugama „praćenja ministarstava“.
     

    Novinska agencija Tačno, koja je naslednica agencije Tanjug, za prvih devet meseci ove godine sklopila je ukupno sedam ugovora usluge medijskog praćenja aktivnosti ministarstava.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Treći dan potrage za dvogodišnjom Dankom Ilić

    Potraga za dvogodišnjom Dankom Ilić, nakon što je obustavljena pretraga terena, ušla je u treći dan. Policija je saopštila da nastavlja intenzivan operativan rad radi utvrđivanja svih […]