• Putevi Srbije o radovima na Milošu Velikom: Krive su podzemne vode, 60 dana rok za 2,45 kilometra

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info
    Putevi Srbije saopštili su da se na autoputu Miloš Veliki, na deonici Ub – Lajkovac izvode radovi na rehabilitaciji kolovoza u ukupnoj dužini od 2,45 kilometra zbog propadanja kolovozne konstrukcije.
     

    To su, kako kažu, uzrokovale, podzemne vode.

     
     

    Vrednost radova je 126,3 miliona dinara bez PDV-a, navode iz ovog javnog preduzeća.

    U pitanju je, kako dodaju, leva kolovozna traka, odnosno traka u smeru ka Beogradu. Radovi na rehabilitaciji kolovoza na navedenoj deonici se izvode, kako dodaju, zbog pojave oštećenja „u vidu podužnih i poprečnih pukotina na kolovozu, praćenih nabiranjem asfaltnih slojeva“.
     
    Putevi Srbije navode da su ta oštećenja posledica „visokog nivoa podzemnih voda i njegovog čestog oscilovanja u toku godine“, i dodaju da je „nivo podzemnih voda i njegov balans značajno poremećen tokom dužeg vremenskog perioda, a naročito tokom prošle i ove godine, zbog obilnih padavina i izlivanja reke Kolubare i njenih pritoka“.
     
    Plavljenje područja usled porasta i promena nivoa podzemnih voda, a naročito često oscilovanje, je dovelo do sufozije, tj. ispiranja sitnih čestica iz materijala u podtlu (samoniklog tla) i materijala u kolovoznoj konstrukciji puta, objašnjavaju iz Puteva Srbije.
     
    Kako kažu, ispiranje sitnih čestica iz materijala u kolovoznoj konstrukciji i podtlu je „dovelo do pada njegove nosivosti, a što je u kasnijoj fazi eksploatacije puta imalo za posledicu propadanje kolovozne konstrukcije i pojavu navedenih oštećenja“.
     
    Rehabilitacijom te deonice puta je predviđeno, kako kažu, uklanjanje završenog sloja (u debljini od 5 cm) u punoj širini (zaustavna, vozna i preticajna saobraćajna traka) leve kolovozne trake, a u voznoj saobraćajnoj traci je predviđeno uklanjanje i bituminiziranih nosećih slojeva u debljini od 15cm.
     
    Nakon uklanjanja asfaltnih slojeva u voznoj saobraćajnoj traci, u cilju poboljšanja granulometrijskog sastava materijala u donjim nosećim slojevima kolovozne konstrukcije, predviđeno je nanošenje kamenog agregata, frakcije 0-4mm, a potom i izrada cementne stabilizacije na licu mesta, navodi se u detaljnom saopštenju Puteva.
     
    Kažu i da, po završetku prethodnih radova, u voznoj saobraćajnoj traci planirana je izrada dva nova bituminizirana noseća sloja od BNS 22 sA Pmb, ukupne debljine d=15 cm i izrada završnog sloja od asfalt betona AB11 s Pmb d=5cm u punoj širini leve kolovozne trake. Naveli su da je zbog „položaja službenih prolaza“ na ovoj deonici autoputa, privremena saobraćajna signalizacija je postavljena na dužini od sedam kilometara.
     
    U cilju bezbednosti saobraćaja, zbog blizine radova petlji Ub, zatvoreno je isključenje za Ub iz pravca Čačka, dodaju. Sve izmene režima saobraćaja na toj deonici autoputa su, kako kažu, u skladu sa izdatim Rešenjem nadležnog Ministartsva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
     
    Dodaju da radove izvodi preduzeće za puteve „Štrabag“ doo Beograd koje je nadležno i za održavanje državnog puta I A reda broj 2 – autoput Miloš Veliki. Vrednost radova na rehabilitaciji kolovoza iznosiće 126,3 miliona dinara bez PDV-a, kažu iz JP Puteva i dodaju da je rok za završetak radova 60 dana.
     
     

    Putevi Srbije saopštili su da se na autoputu Miloš Veliki, na deonici Ub – Lajkovac izvode radovi na rehabilitaciji kolovoza u ukupnoj dužini od 2,45 kilometra zbog propadanja kolovozne konstrukcije

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Poskupeli i benzin i dizel

    U narednih sedam dana, litar evrodizela za maloprodaju koštaće 203 dinara, dok će cena bezolovnog benzina biti 190 dinara po litru, navodi […]