• Uprava carina: Pošiljke male vrednosti ne nestaju, već kasne zbog pandemije

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Povodom navoda da pošiljke male vrednosti „masovno nestaju“ i da su troškovi slanja paketa višestruko skuplji od vrednosti pošiljke, Uprava carina odbacila je odgovornost za te tvrdnje, naglašavajući da carinik koji pregleda pristigli paket nikad nije sam.

    U saopštenju Uprave carina naglašava se da razlog za veliko kašnjenje u transportu paketa eventulano može biti obustava avio-saobraćaja na samom početku pandemije koronavirusa.

     

    „Transport je tada bio u prekidu, što je izazvalo kašnjenja dela međunarodnih pošiljaka u trajanju od oko tri meseca. Tako se dešavalo da deo pošiljaka poslatih iz Kine u februaru i martu do Srbije dođe u junu i julu“, navodi Uprava carina.

    Kako se dodaje, ponekad se građani obrate Upravi carina žalbom da se u pošiljkama ne nalazi uvek ne nalazi roba koju su očekivali i da sumnjaju da je neko „prisvojio“ jedan deo sadržaja.

    S tim u vezi, treba reći da pakete komisijski otvaraju poštanski i carinski službenici, u prostorijama koja su 24 časa kompletno pokrivene video-nadzorom, ukazuje se u saopštenju.

    Napominje se da treba imati u vidu da se za evidenciju i pretragu statusa registrovanih poštanskih pošiljaka koristi univerzalna međunarodna poštanska aplikacija Svetskog poštanskog saveza.

    Uprava carina naglašava da se poštanske i ekspresne pošiljke, sve vreme, od prijema do uručenja, uvek nalaze isključivo u prostoru JP Pošta Srbije ili prostorijama operatora, u koje carinski službenici nemaju pravo samostalnog pristupa.

    Radnik „Pošta Srbije“ cariniku podnosi na uvid sadržaj paketa, radi uzimanja svih podataka potrebnih za carinjenje robe, nakon čega se sadržaj najčešće vraća u istu ambalažu, osim u slučajevima kada je neophodna nova. Sve se ovo čini tako da ne dođe do vidne povrede omota, ili sadržine pošiljke, navodi se u saopštenju.

    „Paketi se obavezno obezbeđuju unakrsnim povezivanjem kanapa, na čijim krajevima se stavlja poštanska plomba. U slučaju da pošiljka podleže naplati carinskih dažbina na pošiljku se stavlja nalepnica ‘ocarinjeno’, a ukoliko ne podleže, nalepnica ‘osloboljeno od plaćanja carine'“, dodaje Uprava carina. 

    U saopštenju se napominje da svi paketi koji sadrže robu koja podleže carinskoj kontroli i/ili naplati dažbina se otvaraju, a kontroli, odnosno otvaranju paketa, može prisustvovati i primalac pošiljke ili osoba koju je za to ovlastio.

    Carinik vrši uvid u sadržaj paketa i poredi ga sa pratećom dokumentacijom, a da pritom ni u jednom trenutku nije sam, ističe se u saopštenju.

    Imajući u vidu da se carinski propisi nisu menjali, jasno je da postupanje carinskog organa ni u kom slučaju ne može biti uzrok povećanih troškova dopreme, zaključuje Uprava carina.

    Povodom navoda da pošiljke male vrednosti masovno nestaju i da su troškovi slanja paketa višestruko skuplji od vrednosti pošiljke, Uprava carina odbacila je odgovornost za te tvrdnje, naglašavajući da carinik koji pregleda pristigli paket nikad nije sam.

     
     

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Podrum ili parking – šta nam je potrebnije?

    Nekada su podrumske prostorije bile neizostavan deo svake stambene zgrade. Bile su korisne za skladištenje stvari koje nisu svakodnevno potrebne, poput sezonske garderobe, alata ili sportske opreme. […]