• Vozačima u Srbiji se sve manje isplati prelazak na automobile na gas – poskupelo i gorivo i ugradnja uređaja

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Korišćenje tečnog naftnog gasa ima brojne ekonomske i ekološke prednosti, ali iako ga u Srbji ima dovoljno, on je kao alternativno ekološki prihvatljivo gorivo nedovoljno iskorišćen zbog povećanja cene u proteklih 10 godina, poručili su iz Evropskog centra izvrsnosti potrošača. 

    Na konferenciji za medije na temu „Neiskorišćene prednosti tečnog naftnog gasa – alternativnog i ekološki prihvatljivog goriva“ koju je Evropski centar organizovao, istaknuto je da cena auto-gasa treba da bude znatno manja od sadašnje, koja je ispod 50 odsto jeftinija od benzina. 

    Predsednik Evropskog centra izvrsnosti potrošača Josip Kelemen podsetio je na energetsku krizu, ali i zagađenje vazduha i ukazao na značaj korišćenja alternativnog ekološki prihvatljivog goriva kao što je TNG u većoj meri, i predložio rešenje smanjenjem akciza. 

    „Fiskalni i parafiskalni nameti su ogromni, trebalo bi poput Bugarske smanjiti akcize i druge parafiskalne namete, kako bi se zbog povoljnije cene povećao broj korisnika TNG u svojim vozilima“, rekao je Kelemen i dodao da Srbija ima mogućnosti da bude potpuno nezavisna i od uvoza TNG-a, kao i uslove da sve obezbedi domaćom proizvodnjom.

    Skupi uređaji obeshrabrili vozače da ih ugrađuju

    Direktor Centra za motorna vozila AMSS Mirko Gordić je rekao da su razvojem novih benzinskih motora i uređaji za korišćenje TNG na vozilima poskupeli, što je dodatno obeshrabrilo vozače za ugradnju, imajući na umu i to da je cena TNG povećana.

    Milan Lončar iz Centar za motorna vozila AMSS je rekao da je, od 2013. kad je počeo proces ispitivanja plinskih uređaja u vozilu po novom sistemu, broj drastično padao, zbog novih nameta koji su uključeni u proces ispitivanja vozila, a sa druge strane i akciza i drugih nameta.

    „Cena TNG je bila trećina cene benzina, a sada je to negde 50 odsto i krajnja isplatljivost vozaču je znatno pala“, objasnio je Lončar.

    On je naglasio i to da je korišćenje TNG sistema u vozilu bezbedno iako je bilo drugačijih navoda i podsetio da su u saradnji sa vatrogascima i vojskom vršili testove, paljenja automobila i pucanja u bocu, koja u oba slučaja nije eksplodirala.

    Stručnjak za alternativna goriva Željko Marušić potvrdio je ekološke benefite korišćenja TNG-a, čak i prednost u odnosu na korišćenje vozila na električni pogon. 

    „Trenutno da bi ste išli na put potreban vam je punjač za baterije, po jednoj benzinskoj pumpi morate da imate dva, tri megavata, a mi uvozimo struju iz BiH, a ona gori ogromne količine uglja da je napravi, i te čestice dospevaju i kod nas, u regionu“, rekao je Marušić. 

    Iz Evropskog centra izvrsnosti potrošača naglasili su i da u sektoru auto-gasa, koji čini čak 84 odsto ukupne potrošnje TNG-a u Srbiji, pad u odnosu na pre deset godina je više od 50 odsto, i nastavlje se po stopi od 4,4 odsto, što će, kako kažu, ugroziti i sektor saobraćaja, ali i na hiljade radnih mesta i porodica koje zavise od te delatnosti.

    Korišćenje tečnog naftnog gasa ima brojne ekonomske i ekološke prednosti, ali iako ga u Srbji ima dovoljno, on je kao alternativno ekološki prihvatljivo gorivo nedovoljno iskorišćen zbog povećanja cene u proteklih 10 godina, poručili su danas iz Evropskog centra izvrsnosti potrošača. 

     

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Podrum ili parking – šta nam je potrebnije?

    Nekada su podrumske prostorije bile neizostavan deo svake stambene zgrade. Bile su korisne za skladištenje stvari koje nisu svakodnevno potrebne, poput sezonske garderobe, alata ili sportske opreme. […]