To što je nama urezano u um da je nešto vrednost samo po sebi, stranom turisti ne znači ništa, a ni domaćem ukoliko se ta vrednost ne pokazuje kroz zaštitu i očuvanje kulturnog dobra o kojem je reč. Upravo to se moglo zaključiti na nedavno održanoj Beogradskoj međunarodnoj turističkoj konferenciji 2018 (BITCO) čija je tema ove godine bio Turizam kulturnog nasleđa.
Zahvaljujući ideji i inicijativi profesorke dr Bojane Plemić, Društvo za akademski razvoj dobilo je priliku da na jednom uglednom međunarodnom skupu kao što je BITCO predstavi kampanju za očuvanje i promociju kulturne baštine u Srbiji – Kulturu na DAR. Tokom trajanja konferencije u holu Visoke turističke škole Beograd bili su izloženi autorski radovi naših učesnika sa prošlogodišnjeg konkursa u okviru Kulture na DAR 4, koje su prisutni studenti, profesori, ugledni stručnjaci iz oblasti turizma i kulturnog nasleđa, kao i svi ostali posetioci mogli da vide.
Pored izložbe, Kultura na DAR predstavljena je u kraćim crtama i na okruglom stolu kojim je ovogodišnja BITCO konferncija završena. Tema okruglog stola bio je Turizam kulturnog nasleđa u Srbiji: Problemi zaštite, prezentacije i održivog razvoja, a kao uvod u raspravu poslužio je pobednički film u kategoriji Mesta iz prošle sezone, autora Slavomira Kišfalubca “Tvrđava kroz vekove”. Film govori o problemima sa kojima se suočava podzemlje Petrovaradinske tvrđave i podstiče gledaoca da se zapita koliko se zapravo brinemo o svom kulturnom nasleđu. Iz tog razloga pozvali smo i članove UGRIP-a, gore pomenutog Slavomira, Leona Šurbanovića i Miloša Pavkova koji su se odazvali našem pozivu i zajedno sa nama prisustvovali i aktivno učestvovali u raspravi na okruglom stolu.
Na okruglom stolu su govorili Smiljana Novičić (Turistička organizacija Srbije), Snežana Golubović (Arheološki institut Beograd), Adam Crnobrnja (Narodni muzej u Beogradu i Arheološko društvo Srbije), Tamara Ognjević(ARTIC center Beograd) i Vladimir Krivošejev (Narodni muzej Valjevo). Tom prilikom aplauzom su pozdravljeni film “Tvrđava kroz vekove”, članovi UGRIP-a, kao i naša kampanja, što nam daje dodatni motiv da radimo još bolje.