Pohađanje nastave na daljinu, već nedeljama unazad postalo je realnost širom planete. Zamena učionica i đačkih klupa virtuelnim učionicama i održavanje nastave putem online platformi predstavlja promenu i izazov kao za učenike, tako i za nastavnike. Ipak, da postoje i prednosti ovakvog učenja, svedoči Velimir Radlovački nastavnik informatike i informacionih komunikacionih tehnologija, programiranja i poslovne informatike u školskom centru ,,Nikola Tesla’’ u Vršcu. Profesor Radlovački već dugi niz godina u nastavi koristi najnovije tehnologije, te ističe da nastava na daljinu u njegovoj školi protiče bez problema i da za većinu učenika ovakav vid učenja ne predstavlja nikakav problem, upravo zbog činjenice da su rođeni u vreme interneta i ne poznaju svet bez korišćenja pretraživača.
„Učenici su odlično prihvatili ovakav vid nastave i zadovoljni su, vidim da se i kolege nastavnici prilagođavaju, formirane su grupe za sva odeljenja, časovi su ubeleženi u elektronskom dnevniku i za sada sve funkcioniše besprekorno“, ističe Radlovački.
S druge strane on smatra da ovakav način učenja donosi i mnoge izazove, posebno za nastavnike, koji imaju više obaveza poput pripreme elektronskih materijala za čas, ali i praćenja i ocenjivanja aktivnosti učenika na daljinu.
„Na sreću, IT kompanije su priskočile u pomoć, kako bi se ovi izazovi prevazišli, pa su primera radi na Microsoft platformi „Office 365 A1“ otvoreni nalozi za sve učenike i sve nastavnike u Srbiji“, rekao je nastavnik.
Pored programa na koje su se i učenici i nastavnici već navikli poput Word-a, Excel-a, PowerPoint-a i Onedrive-a, deo paketa Office 365 je i Microsoft Teams, koji pruža brojne mogućnosti krerianja nastave i komunikacije među nastavnicima i učenicima.
„U okviru Teams-a, nastavnik može da zadaje zadatke, ocenjuje direktno u aplikaciji, da četuje i da pravi video konferencije sa učenicima. Postoji prostor za čuvanje fajlova, a platforma je dostupna sa bilo kog uređaja i internet pretraživača“ objašnjava Radlovački i dodaje da je u njegovoj školi u kojoj se dosta učenika obrazuje u okviru IT računarskih profila, izuzetno važno da učenicima budu dostupna sredstva koja će kasnije koristiti na radnom mestu.
Inače, Velimir Radlovački je i sam kreirao neke od besplatnih Microsoft online kurseva, koji su namenjeni stručnom usavršavanju nastavnika, a svojim kolegama poručuje da je siguran da će brzo prevazići poteškoće sa kojima se trenutno susreću i da će im ovakav vid nastave doneti brojne prednosti. Takođe predlaže im i da sami osmišljavaju aktivnosti koje će biti zanimljive njihovim učenicima, kako bi ih na taj način dodatno motivisali.
Pohađanje nastave na daljinu, već nedeljama unazad postalo je realnost širom planete. Zamena učionica i đačkih klupa virtuelnim učionicama i održavanje nastave putem online platformi predstavlja promenu i izazov kao za učenike, tako i za nastavnike. Ipak, da postoje i prednosti ovakvog učenja, svedoči Velimir Radlovački nastavnik informatike i informacionih komunikacionih tehnologija, programiranja i poslovne informatike u školskom centru ,,Nikola Tesla’’ u Vršcu