• PANČEVO: Korak dalje da linijski prevoz, javno osvetljenje, putevi i prerada komunalnog otpada budu u javno privatnom partnerstvu

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Gradsko veće predložiće Skupštini grada Pančeva da donese 4 odluke o sprovođenju postupaka javno-privatnog partnerstva. Tako će se odbornici skupštine izjašnjavati žele li da za linijski prevoz, javno ostveljenje, izgradnju postorojenja za tretman komunalnog otpada i izgradnje i održavanje puteva gradska vlast izradi projekat i upusti se u pronalaženje partnera sa znanjem i privatnim kapitalom.

    Odluka skupštine biće osnov za angažovanje konsultanata da bi bili izrađeni projekti. Koji zatim prolaze verifikaciju republičke komisije za privatno javno parnerstvo. Da bi odluku na kraju donela ponovo skupština grada Pančeva.

    Gradonačelnik Saša Pavlov izneo je očekivanje da će prvo s proleća 2019. godine doći do početka realizacije privatno javnog partnerstva u oblasti javnog osvetljenja, kao i da bi aprila mogli da se očekuju i tenderi na kojima bi se potražili privatni partneri grada za oblas izgradnje i održavanja puteva kao i linijski prevoz što sada radi ATP. Poslednje partnerstvo, do kraja 2019. godine, trebalo bi da startuje oko izgradnje i upravljanja postrojenjem za preradu komunalnog otpada na deponiji na dolovačkom putu.

    Grad Pančevo godišnje za javno osvetljenje izdvoji oko milion evra, od čega su troškovi održavanja četvrtina dok je ostalo plaćena električna energija. Pavlov očekuje da je ulaganjem u sistem, a pre svega kroz LED rasvetu, moguće ostvariti uštedu i veću od polovine onoga što se sada plaća za struju. Deo uštede vraćao bi se u gradski budžet, a delom bi bio isplaćivan privatni partner.

    Svojevremeno je inicijativu za privatno javno partnerstvo za javni prevoz podnela “Ariva”. A ATP je u međuvremenu stigao do stanja da je pitanje hoće li imati dovoljno vozila da održi linijski prevoz. Od privatno javnog partnerstva se očekuje da omogući ovu javnu funkciju.

    Pavlov je objasnio da postoje i stalni pritisci iz naseljenih mesta oko izgradnje i održavanja ulica, da je putna infrastruktura preduslov za nove strane investicije i da ulice valja održavati. Zahteva i kilometara je puna a grad i da može da se kreditno zaduži posao bi bio završen za 10 do 15 godina.

    Kako je danas objašnjeno kaseta u koju se odlaže otpad na novoj deponji je skoro puna a za svaku novu potrebno je investirati najmanje 3 miliona evra. Privatno javno partnerstvo izgradnje i upravljanja postrojenjem za preradu komunalnog otpada bi omogućilo da se posle razvrstavanja deo otpada reciklira i upotrebi. Pavlov je objasnio da će se tražiti partner koji bi izgradio postrojenje i dodao kako postoji 11 tehnologija a da svakako neće biti spaljivanja otpada. Preduslov za ovo partnerstvo je izgradnja pristupne saobraćajnice deponiji.

    Kako je ovom prilikom objašnjeno za privatno javna partnerstva Pančevo će koristiti iskustva drugih sredina, recimo Stare Pazove na polju izdgradnje puteva ali i drugih oko javnog osvetljenja. Do opredeljivanja za finansiranje komunalnog razvoja kroz privatno javno partnerstvo došlo se posle sagledavanja ograničenog investicionog potencijala gradskih finansija – objašnjeno je.

    Gradsko veće predložiće Skupštini grada Pančeva da donese 4 odluke o sprovođenju postupaka javno-privatnog partnerstva. Tako će se odbornici skupštine izjašnjavati žele li da za linijski prevoz, javno ostveljenje, izgradnju postorojenja za tretman komunalnog otpada i izgradnje i održavanje puteva gradska vlast izradi projekat i upusti se u pronalaženje partnera sa znanjem i privatnim kapitalom.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Društvo