Problemi zbog kojih se Pančevci najčešće obraćaju lokalnom ombudsmanu odnose se na ćutanje administracije
Problemi zbog kojih se građani najčešće obraćaju lokalnom ombudsmanu odnose se na ćutanje administracije, te propusta u sprovođenju postupka i preduzimanja mera iz nadležnosti određenog organa lokalne samouprave čiji je osnivač Grad Pančevo.
Jelena Stojković Sokolović, Lokalni ombudsman grada Pančeva je odgovarajući na pitanje 013info portala na koje ustanove i preduzeća građani imaju najviše primedaba, pojasnila:
– U različitom periodu različit je broj osnovanih primedbi na rad ustanova i preduzeća, pa je potpuno nezahvalno navoditi baš određenu ustanovu i određeno preduzeće, jer bi se stekao pogrešan utisak o njihovom radu. Primera radi, broj pritužbi na rad PU „Dečja radost“ Pančevo 2020. godine bio je 27, 2021. godine podneto je tri pritužbe, a 2022. pet. Broj pritužbi na Centar za socijalni rad „Solidarnost“ Pančevo 2020. 17 pritužbi, 2021. godine 10, a 2022. pet. Takođe, na rad JKP „Grejanje“ Pančevo 2021. godine podneto je tri pritužbe, a na rad JKP „Vodovod i kanalizacija“ Pančevo 11. Dok je u 2022. godini bilo devet pritužbi na rad JKP „Grejanje“ Pančevo, a pet na rad JKP „Vodovod i kanalizacija“ Pančevo. Na rad JP „Urbanizam“ Pančevo se građani nisu žalili 2012 godine, 2018, 2019. i 2020. godine, onda su podneli jednu pritužbu 2021. godine Zaštitniku građana Republike Srbije koju je uputio na rad Lokalnom ombudsmanu grada Pančeva, a 2022. godine 14 pritužbi.
Kako nam je potvrđeno, od početka 2023. godine formirano je 37 predmeta od kojih je u jednom predmetu pritužbu podnelo devet pritužilaca želeći da to bude zajednička pritužba.
Upitana da li se događa da pritužbe građana prosleđuje republičkom ombudsmanu ili nekoj drugoj instituciji, Jelena Stojković Sokolović navela je:
– Lokalni ombudsman grada Pančeva ima obavezu, kao i svi lokalni ombudsmani opština i gradova da prosleđuje pritužbe koje se odnose na rad republičkih organa primenom republičkih propisa Zaštitniku građana Republike Srbije, što se i događa.
Dodaje i da se takođe dešava da Zaštitnik građana Republike Srbije prosledi na dalji rad i postupanje Lokalnom ombudsmanu grada Pančeva pritužbe iz nadležnosti lokalnog ombudsmana.
– U različitom periodu različit je broj osnovanih primedbi na rad ustanova i preduzeća, pa je potpuno nezahvalno navoditi baš određenu ustanovu i određeno preduzeće, jer bi se stekao pogrešan utisak o njihovom radu. Primera radi, broj pritužbi na rad PU „Dečja radost“ Pančevo 2020. godine bio je 27, 2021. godine podneto je tri pritužbe, a 2022. pet. Broj pritužbi na Centar za socijalni rad „Solidarnost“ Pančevo 2020. 17 pritužbi, 2021. godine 10, a 2022. pet. Takođe, na rad JKP „Grejanje“ Pančevo 2021. godine podneto je tri pritužbe, a na rad JKP „Vodovod i kanalizacija“ Pančevo 11. Dok je u 2022. godini bilo devet pritužbi na rad JKP „Grejanje“ Pančevo, a pet na rad JKP „Vodovod i kanalizacija“ Pančevo. Na rad JP „Urbanizam“ Pančevo se građani nisu žalili 2012 godine, 2018, 2019. i 2020. godine, onda su podneli jednu pritužbu 2021. godine Zaštitniku građana Republike Srbije koju je uputio na rad Lokalnom ombudsmanu grada Pančeva, a 2022. godine 14 pritužbi.