Autotransportno preduzeće Pančevo će biti ugašeno i zamenjeno novom prevozničkom firmom “Pantransport” najverovatnije početkom aprila. Gradonačelnik Saša Pavlov je izjavio da bi “prema sadašnjoj dinamici realizacije prethodnih uslova” to moglo da se dogodi 1. aprila.
“Prethodni uslovi” su dobijanje dozvola za linije koje će održavati privatni prevoznik, a pre svega one za Beograd koja je komercijalno najvažnija.
Pavlov je dodao da su novi autobusi koji su jedna od obaveza privatnika koncesionara već nabavljeni. U vezi s otpremninama za zaposlene u ATP-u rekao je da će one biti isplaćene tek kada vlasnici “Pantransporta” ubede zaposlene u ATP-u koji su im potrebni, a pre svega vozače da odustanu od zahteva za otpremninama i ostanu na poslu.
“Zbog početnog nezadovoljstva ljudi u ATP-u i želje da gotovo svi napuste ATP, mislim da posle ovih razgovora i ponude uslova koji su zaista dobri, pogotovo za vozače, mislim da će dosta ljudi da promeni svoje mišljenje. Onoga trenutka kad počne ova firma da radi biće potpisani ugovori sa novim poslodavcem, a nakon toga za sve ljude koji budu višak ili budu ispoljili želju da idu, biće isplaćene otpremnine. Ja se nadam da će nivo koncesione takse (45 miliona dinara prim. aut.) biti dovoljan. To znači da će više-manje otpremnina biti isplaćena broju ljudi koji je i planiran kroz sam projekat (123 zaposlenih od oko 300 prim. aut.), a u suprotnom moraćemo da tražimo neka dodatna sredstva u budžetu“, izjavio je gradonačelnik.
Sindikat „Nezavisnost“ i jedan broj zaposlenih nezadovoljni su što čekaju na isplatu otpremnina mesecima.
„Po meni, najrealnije bi bilo, pošto se gasi firma a otvara nova, da su svima isplaćene otpremnine i da su oni uzimali sa tržišta rada onog koji je njima potreban“, ocenila je Gordana Belča, predsednica „Nezavisnosti“.
Dodala je da su se pojedini vozači odlučili da ostanu, a da su neki već otišli iz ATP-a.
Slično je i u garaži, odakle su dvojica električara već napustila ATP i otišla u novootvoreni nemački ZF u severnoj zoni. Milan Marković, radnik u garaži kaže da su njih dvojica oprostila ukupno 7.000 evra na ime otpremnina, jer nisu više mogli da čekaju isplatu, pošto su već potpisali ugovore sa ZF-om.
Vlasnici „Pantransporta“ vozačima i mehaničarima nude ugovore u kojima se obavezuju da će svima koji pređu iz ATP-a i odustanu od otpremnina nakon pet godina rada isplatiti nagradu u visini otpremnine, kako bi zadržali neophodan kadar. U suprotnom, teško da bi ta firma mogla da proradi u skorije vreme. Očito da je kupovina vremena za ubeđivanje radnika ATP-a da pređu kod privatnika drugi važan razlog zbog koga otpremnine još uvek nisu isplaćene.
Autotransportno preduzeće Pančevo će biti ugašeno i zamenjeno novom prevozničkom firmom Pantransport najverovatnije Gradonačelnik Saša Pavlov je izjavio da bi prema sadašnjoj dinamici realizacije prethodnih uslova to moglo da se dogodi