• “Čitam, pišem, ali ne uzdišem”

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    U sredu 23. maja u Gradskoj biblioteci Pančevo, Edukativni centar “Korak po korak 2” održao je stručnu tribinu pod nazivom “Čitam, pišem, ali ne uzdišem”  – problemi sa čitanjem i pisanjem kod školske dece i kako im pomoći. Na tribini su govorile – Jelena Kudrić, diplomirani defektolog logoped, Vesna Zeng, diplomirani pedagog, Milica Stojanović, master logoped, Danijela Šipovac, profesor razredne nastave, Ivana Raičković, diplomirani psiholog i Dragica Rodić, profesor razredne nastave, dok je moderator tribine bila Željka Filipović, master logoped. U sredu 23. maja u Gradskoj biblioteci Pančevo, Edukativni centar “Korak po korak 2” održao je stručnu tribinu pod nazivom “Čitam, pišem, ali ne uzdišem”  – problemi sa čitanjem i pisanjem kod školske dece i kako im pomoći. Na tribini su govorile – Jelena Kudrić, diplomirani defektolog logoped, Vesna Zeng, diplomirani pedagog, Milica Stojanović, master logoped, Danijela Šipovac, profesor razredne nastave, Ivana Raičković, diplomirani psiholog i Dragica Rodić, profesor razredne nastave, dok je moderator tribine bila Željka Filipović, master logoped. 

    Zašto je tribina važna za učitelje i nastavnike?

    S obzirom na to da disleksija i disgrafija nisu bolest, već teškoće u učenju, stručna tribina je bila namenjena učiteljima, kako bi stekli uvid u to kako je moguće umanjiti te teškoće.

    “Bitno je pomoći deci, jer ona imaju problem u ponašanju. Javlja se anksioznost, isfrustriranost, deca se povlače u sebe i imaju manjak samopouzdanja”, rekla je Jelena Kudrić diplomirani defektolog logoped. 

    “Stručna tribina je podeljena hronološki – kako se uočava problem i kako se rešava problem. Profesori razredne nastave uočavaju da postoji problem i kakav je problem koji dete ima, nakon čega ga upućuju kod pedagoga i psihologa. Kada se obavesti roditelj, u zavisnosti od problema, sledeći korak je poseta logopedu ili defektologu, odakle dete dolazi kod nas. Naše prostorije su opremljene u skladu sa njihovim potrebama, te i deca i roditelji mogu dobiti adekvatnu pomoć”, ističe Aleksandar Kudrić, osnivač Edukativnog centra “Korak po korak 2”.

    Kako prepoznati znake govorno-jezičkog poremećaja?

    Ako vas na bilo koji način brinu govorno-jezički i komunikacijski razvoj Vašeg deteta, ako Vaše dete ima teškoće sa izgovorom određenih glasova i iz tog razloga ga je teško razumeti (pratite kako Vaše dete govori u odnosu na vršnjake), ako Vaše dvogodišnje dete ima ograničene govorno-jezičke sposobnosti ili ima teškoće s razumevanjem jednostavnih pitanja ili izvršavanje jednostavnih naloga, dete malo govori i ne koristi gest kako bi Vam pokazalo šta želi, ako dete teško odgovara na pitanja i teško izražava svoje misli, ne poznaje slova i ne pokazuje interes za učenje, pokazuje teškoće u finoj motorici (otkopčavanje, zakopčavanje, ređanje, nizanje, slaganje), krivo drži olovku i ne pokazuje interes za crtanje/pisanje ili mu to predstavlja muku, nema razvijenu fonološku svesnost (ne može izdvojiti prvi i zadnji glas u reči, ne prepoznaje rime)…Ako čitanje, razumevanje pročitanog i pisanje stvaraju velike probleme detetu, dete kod čitanja preskače redove, ispušta i dodaje slova, menja grafički slična slova, npr. “b” i “d”, ako dete često ponavlja glasove ili slogove, često zamuckuje, govor nije tečan i primećujete vidljive znakove straha i teškoće tokom govora, ima teškoće ulaženja u interakcije sa vršnjacima, drugom decom ili odraslima… To je znak da je potrebna konsultacija sa logopedom. 

    Korak po korak do rešavanja problema

    Logoped će Vam pomoći oko otklanjanja sumnje na poremećaj ili Vam dati uputstva kako raditi na otklanjanju teškoća kod kuće, sa ili bez logopedske terapije. 

    Stručnjaci Edukativnog centra “Korak po korak 2” su tu da dijagnostikuju, sprovode logopedsko – defektološku terapiju, reedukaciju psihomotorike, tretman senzorne integracije. Broj i trajanje terapija zavisi od teškoća deteta, a svaki plan terapije je formiran prema detetu i njegovim potrebama i usmeren ka što bržem napretku. 

    Misija Edukativnog centra “Korak po korak 2”

    Edukativni centar “Korak po korak 2” je osnovan 2016. godine u Pančevu, sa ciljem da deci i odraslima sa govorno-jezičkim poremećajima pruži kvalitetnu i profesionalnu pomoć.
    Edukativni centar nastavlja svoju misiju u pružanju podrške i dodatnom obrazovanju i pomoći nastavnom kadru u vezi sa poteškoćama u čitanju i pisanju kod dece, a učešćem na stručnim tribinama i seminarima dobijate potvrdu o prisustvu sa kojom ostvarujete stručne bodove i dobijate stručan materijal.

    Bilo da ste roditelj, učitelj, ili se na bilo koji način susrećete sa ovakvim poteškoćama kod dece, stručni tim je tu da Vas posavetuje i pomogne. 
    Kontakt Edukativnog centra je: korakpokorak2@gmail.com ili 061/4400-588. 

    U sredu 23. maja u Gradskoj biblioteci Pančevo, Edukativni centar “Korak po korak 2” održao je stručnu tribinu pod nazivom “Čitam, pišem, ali ne uzdišem”  – problemi sa čitanjem i pisanjem kod školske dece i kako im pomoći.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Društvo

    Kareja: Dostupan film „Tri pitanja o korupciji“

    Povodom Međunarodnog dana borbe protiv korupcije, 9. decembra, Institut za istraživanje korupcije Kareja saopštava da je dokumentarni film "Tri pitanja o korupciji", dostupan za prikazivanje i […]