• DIREKTOR ATP-a: Studija o zajedničkom prevozu do Beograda dala dobre osnove, ipak…

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

     

    Grad Pančevo je ovde godine platio i dobio stručnu studiju o prednostima zajedničkog javnog prevoza putnika između Pančeva i Beograda. Direktor gradskog prevoznika ATP-a Nebojša Gajić je svakodnevno baš na ovoj relaciji. Iz Beograda je a radi u Pančevu. Kao čoveka koji je radio u “Lasti” pitali smo ga prokomentariše ovu saobraćajnu studiju.

    Gajić ističe da je studija oslonjena na evropski trend omasovljenja javnog prevoza, jer u zemljama Evropske unije je ideja da se do 2025. godine broj korisnika javnog prevoza udvostruči.

    – Oni predviđaju da razvoj saobraćajnica neće moći da prati razvoj gradova. A ulaganjem u javni prevoz broj automobile u gradovima se smanjuje a tako i opterećenje za saobraćajnice. Za ovakav pristup je neophodno ukidanje barijera kako bi javni prevoz bio što više servis građana, objašnjava Gajić.

    Studija o zajedničkom javnom prevozu između Pančeva i Beograda u tom smislu je opravdala očekivanja.

    – Studija je sagledala i identifikovala neke mogućnosti koje ukazuju da postoji određena opravdanost o povezivanju dva grada kroz zajednički prevoz putnika. Ipak postoje neki elementi koje studija nije dovoljno uzela u obzir a koji možda sada predstavljaju usporivač za bržu realizaciju ovog projekta, ocenio je Gajić.

    Među elementima su i autobuski terminal na Dunav stanici i investiranje u opremu.

    – Kapacitet tog terminal je već sada iskorišćen sa više od 95 odsto. U studiji trošak oko stvaranja prostora na ovom terminalu nije identifikovan. Takođe integracija dva sistema kroz zajedničku liniju donela bi nove troškove za operatera recimo oko investiranja u opremu – validatore. Postoje i zakonska ograničenja oko definisanja raspodele prihoda, objašnjava Gajić.

    Određene smetnje integrisanoj liniji, napominje direktor ATP-a,  postoje i u Zakonu o prevozu putnika u drumskom saobraćaju koji je krovni za ovu oblast.

    – U tom zakonu je navedeno da je prevoz između dva grada u nadležnosti republike a ne lokalnih samouprave. I zbog toga postoje određene smetnje, podseća Gajić.

    Direktor pančevačkog prevoznika ATP-a Nebojša Gajić ipak smatra da je studija dala dobre polazne osnove da bi se u perspektivi mogli preispitati neki elementi ideje o uspostavljanju zajedničke linije javnog autobuskog prevoza između Pančeva i Beograda.

    Grad Pančevo je ovde godine platio i dobio stručnu studiju o prednostima zajedničkog javnog prevoza putnika između Pančeva i Beograda. Direktor gradskog prevoznika ATP-a Nebojša Gajić je svakodnevno baš na ovoj relaciji. Iz Beograda je a radi u Pančevu. Kao čoveka koji je radio u “Lasti” pitali smo ga prokomentariše ovu saobraćajnu studiju.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Društvo

    Radno mesto na 90 metara visine

    Radno mesto Ivana Vasilja je sve samo ne uobičajeno. On radi na visini od 90 metara, iznad jednog od najkompleksnijih i najsavremenijih industrijskih pogona u regionu, na postrojenju “Duboka […]