Dok novi gradski prevoznik sa privatnim kapitalom Pantransport vozi, oko 180 radnika bivšeg javnog gradskog prevoznika koji su u anketi naveli da žele da uzmu otpremninu pokušava da ne bude navozano.
Prvo su izbegli zamku da bez rešenja o raskidu radnog odnosa zbog tehnološkog viška prestanu da dolaze na posao što bi bilo kobno jer bi posle pet dana dobili otkaz bez prava na otpremninu.
Ali kako ih na kapije glavne autobuske više ne primaju na njihova radna mesta, niti u garažu ATP-a na Novoseljanskom putu, oni se za svoja prava bore u zgradi Gradske uprave. Kod gradonačelnika Saše Pavlova, predsednika Skupštine Tigrana Kiša i njihovih saradnika. Jer je Pančevo je osnivač ATP ali je istovremeno i dželat te gradske firme.
U ovim pregovorima, nije nebitan faktor vreme, odnosno visok predizborni datum. Pa su se strane početkom nedelje dogovorile da se sačini sporazum . Umesto jednog, pojavila su se dva teksta sporazuma.
Prvi tekst sporazuma predložen je da se zaključi 17. juna i to izmedju JKP ATP, Grada Pančeva koji je osnivač tog preduzeća i zaposlenih radnika ATP-a koje po priloženom punomoćju zastupa koleginica i predsednica jednog od sindikata, Gordana Belča.
Tri stranke potpisnice njime je trebalo da zaposlenim radnicima saglasno “garantuju sva prava stečena Ugovorom o radu i Kolektivnim ugovorima, sve do donošenja Rešenja o prestanku radnog odnosa radnika za čijim je radom prestala potreba za obavljanjem odredjenog posla usled tehnoloških, organizacionih promena”.
Takođe ATP i Grad Pančevo trebalo je da garantuju da će zaposlenima najkasnije do 1. avgusta ove godine isplatiti otpremninu u skladu sa Zakonom o radu, zaostale zarade, i druga primanja koja duguju zaposlenima zaključno sa danom prestanka radnog odnosa.
Posle prve, pojavila se i druga verzija Sporazuma, koja kao stranu koja se saglašava i overava taj dokument više uopšte ne vidi niti Osnivača ATP-a – grad Pančevo, niti gradonačelnika Pavlova kao potpisnika.
Tekstom druge verzije predviđa se da svi ovi zaposleni nastave da rade u ATP-u “ u cilju obavljanja poslova neophodnih radi pripreme započinjanja procesa likvidacije ATP-a” I to na svojim radnim mestima prema važećim ugovorima o radu.
I da im za taj rad bude isplaćena bruto zarada u skladu sa Zakonom o radu i ugovorima o radu.
Dodaje se i da će sporazum biti na snazi do isplate otpremnine zaposlenima a najkasnije do 1. avgusta ove godine.
Prva verzija sporazuma predviđala je da se zaključuje u šest primeraka, po dva za svaku od tri strane, a druga – samo u dva primerka. Svakoj strani po jedan.
Nezvanično saznajemo da su tokom razgovora ove nedelje potezani argumenti da se gradski budžet puni daleko sporije od planiranog zbog korona krize, da se moraju plaćati dugovi ostali posle rasturanja gradske Apoteke Pančevo, te da će i likvidacija ATP-a koštati jer pored radnika ima i drugih ozbiljnijih poverilaca.
Ovih 180 zaposlenih navođeno je na pomisao da para za njihove otpremnine nema dovoljno jer eto postoji 45 miliona dinara koje su privatnici iz “Pantransporta” uplatili kao koncesionu naknadu, a do 120 miliona dinara potrebnih za njihove otpremnine gradu Pančevu – osnivaču i dželatu ATP-a fali još 75 miliona dinara.
Spominjao je gradonačelnik Pavlov i rebalans budžeta da bi se pronašle pare za otpremnine, ali ni od toga za sada ništa.
U stvari kupovano je vreme jer kojoj su to vlasti baš u ovo vreme potrebni ojađeni radnici komunalnog preduzeća pod prozorom, u centru grada, pa još na ulici.
Dok novi gradski prevoznik sa privatnim kapitalom Pantransport vozi, oko 180 radnika bivšeg javnog gradskog prevoznika koji su u anketi naveli da žele da uzmu otpremninu pokušava da ne bude navozano.