Tereti će prugom prolaziti kroz pančevačka naselja, a obilaziti Beograd i kad bude bilo mosta kod Vinče
Prošle godine, 10. septembra Ministarstvo zaštite životne sredine obavestilo je javnost da je doneto Rešenje o davanju saglasnosti na Studiju o proceni uticaja na životnu sredinu Idejnog projekta teretne obilazne pruge Beli potok – Vinča – Pančevo. Projekat obuhvata budući drumsko železnički most preko Dunava kod Vinče a u na teritoriji Pančeva pruga se pruža preko katastarskih opština Ivanovo, Starčevo, Vojlovica, Pančevo – dakle teritorija Grada Pančeva.
Nosilac projekta je AD Infrastruktura železnice Srbije, a rešenjem on je zadužen da u roku od dve godine započne izvođenje projekta.
Kako se navodi u rešenju brojni komentari tokom javne rasprave o Studiji uticaja dobijeni su od gradskog sekretarijata za zaštitu životne sredine Pančeva i pančevačkog JP Urbanizma.
Pančevačka vlast zamerila je da se u Studiji ne prikazuje dalji razvoj železničkog čvora Pančevo, da se Pančevo navodi kao opština, a već dugo ima status grada, da arheološki lokalitet Starčevo nije označen crvenom bojom (kako bi trebalo) nego plavom, da je nejasno šta je planirano sa industrijskim kolosekom za Azotaru i Petrohemiju i da li oni i dalje pronose opasan teret kroz grad, da se u delu dokumenta spominje stanica Pančevo Banat, a posle toga je nema, da nije dato rešenje gde će biti ranžirna stanica, postavlja se pitanje da li će teretni saobraćaj i dalje postojećim prugama seći pančevačka stambena naselja, napominje se da su lokacijski uslovi istekli, ispoljava se zabrinutost što su trase koridora na mapa Studije različite, napominju se i stroge obaveze u prostoru koridora oko pruga koji će uslovi rušenje 1,2 hiljade m2 izgrađenih objekata, a zagađenje bukom se postavlja kao realan problem…
Primedbe sa Tamiša bile su i tehničke prirode oko rešenja da se zatrpaju postojeći kanali, kao da se na mapama ne vidi veza sa teretnim prugama ka Azotari i Petrohemiji kao i neke druge.
Posle pančevačkih primedbi formirana je Tehnička komisija koja je popravaljala Studiju. To telo preporuku da se Studija prihvati izdalo je polovinom prošle godine.
Kako je u Rešenju navedeno “tzv. ranžirna stanica evidentno će biti predmet posebne planske i tehničke dokumentacije za čije potrebe će biti rađena i Studija o proceni uticaja na životnu sredine.
Na samom kraju optimistički se konstatuje da “iako u ovoj fazi neće u potpunosti biti izvešten teretni saobraćaj iz grada Pančeva, ipak će doprineti značajnom smanjenju prevoza teretnog saobraćaja iz njegovog centra jer će saobraćaj za koloseka Rafinerija nafte Pančevo i vojnih industrijskih koloseka VP 2875 i VP 9808 biti premešten na teretnu obilaznu prugu”.
A zatim se konstatuje i da “ipak posle realizacije i narednih faza rešavanja Pančevačkog železničkog čvora, biće u potpunosti rešen problem izmeštanja teretnog saobraćaja iz centra grada Pančeva”.
Prošle godine, 10. septembra Ministarstvo zaštite životne sredine obavestilo je javnost da je doneto Rešenje o davanju saglasnosti na Studiju o proceni uticaja na životnu sredinu Idejnog projekta teretne obilazne pruge Beli potok – Vinča – Pančevo. Projekat obuhvata budući drumsko železnički most preko Dunava kod Vinče a u na teritoriji Pančeva pruga se pruža preko katastarskih opština Ivanovo, Starčevo, Vojlovica, Pančevo – dakle teritorija Grada Pančeva.