
BIRN Srbija i SHARE fondacija saopštili su juče da drugi krug Indeksa privatnosti u medijima beleži ogroman napredak lokalnih medija, navodeći da su oni pokazali više spremnosti da svoje poslovanje usklade sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti, nego neke od najvećih medijskih kuća.
Pokazatelji su grupisani u šest osnovnih kategorija, od tehničkih – kao što su kolačići ili vrste platformi, gde se bodovanje oslanja na usaglašena načela globalne zajednice – do obaveza propisanih zakonom ili etičkim kodeksom novinara.
“IPM 2022 pokazuje napredak malih onlajn medija, koji su pokazali više spremnosti da svoje poslovanje prilagode zakonima Srbije nego neke od najvećih medijskih kuća kod nas. Najveći napredak ostvaren je zahvaljujući jasnom i jednostavnom informisanju čitalaca o ličnim podacima koje sajtovi prikupljaju. Sledeći korak za napredak u rangiranju mogao bi da bude razumevanje medija da za građane Srbije treba da važe ista pravila kao za građane EU.
Uloga koju sredstva informisanja javnosti imaju u demokratskom društvu obavezuje ih da obrate posebnu pažnju na načine prikupljanja i obrade ličnih podataka građana. Uvereni smo da je savremene tehnike za monetizaciju saobraćaja na internetu, uključujući posete informativnim medijskim sajtovima, moguće primenjivati bez narušavanja privatnosti čitalaca“, navode iz SHARE Fondacije.
BIRN Srbija i SHARE fondacija saopštili su juče da drugi krug Indeksa privatnosti u medijima beleži ogroman napredak lokalnih medija, navodeći da su oni pokazali više spremnosti da svoje poslovanje usklade sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti, nego neke od najvećih medijskih kuća.