Srpskim preduzećima nedostaje najmanje 2.000 vozača autobusa, procena je udruženja prevoznika koji kažu da uz to fali i 6.000 kamiondžija. Istovremeno upozoravaju da će ovaj problem iz godine u godinu biti veći, jer iste muke muče i njihove kolege iz Evrope, prenosi portal b92.net pisanje Večernjih novosti.
Pripremaju inicijativu da se, pod određenim uslovima, snizi granica za dobijanje vozačke dozvole za „D“ kategoriju, a to će biti jedna od tema izmena Zakona o bezbednosti saobraćaja.
Prema važećem zakonu, za volan autobusa sme da sedne vozač sa tek navršene 24 godine, dok đak saobraćajne škole pravo da vozi kamion stiče sa 18 godina, po završetku trogodišnjeg školovanja.
„Učenici ne mogu trenutno tokom školovanja da se opredele da budu vozači autobusa. Oni dobijaju „C“ kategoriju, a tek posle pet godina mogu da polažu za „D“ kategoriju“, objašnjava MIrko Vučinić, predsednik udruženja „Panona transport“.
„Mi predlažemo da postoji izbor, a da oni koji završe tri godine saobraćajne škole mogu da dobiju probnu dozvolu na pet godina. Imali bi obaveznu praksu od godinu dana kod licenciranog prevoznika. U tom periodu smeli bi da voze samo autobus bez putnika, u pratnji vozača sa najmanje pet godina iskustva“, kaže Vučinić.
Prošle godine prevoznici u Evropi mogli su za 20 odsto da povećaju broj vozača, ali nisu imali kadra koji bi popunio te pozicije. Jaz između potreba i mogućnosti je sve veći. U Srbiji ima između 90.000 i 100.000 profesionalnih vozača, a za volanom autobusa je njih oko 16.000.
Srpskim preduzećima nedostaje najmanje 2.000 vozača autobusa, procena je udruženja prevoznika koji kažu da uz to fali i 6.000 kamiondžija. Istovremeno upozoravaju da će ovaj problem iz godine u godinu biti veći, jer iste muke muče i njihove kolege iz Evrope, prenosi portal b92.net pisanje Večernjih novosti.