Održan finalni događaj projekta „Škole sa zajedničkim upravljanjem“
U sredu, 26. novembra, održan je finalni događaj dvogodišnjeg projekta „Škole sa zajedničkim upravljanjem“, tokom kog su Connecting i partnerske organizacije zajedno sa učenicima i nastavnicima predstavili rezultate rada na uvođenju inovativnog modela participativnog donošenja odluka u srednjim školama širom regiona.

Projekat je realizovan u 10 škola na Balkanu, uz inspiraciju i prilagođavanje evropskih praksi i standarda Saveta Evrope. Novi model omogućava da učenici, nastavnici i rukovodstvo ravnopravno učestvuju u kreiranju odluka koje utiču na kvalitet školskog života, čime se jača demokratska kultura i podstiče aktivno građanstvo mladih.
Posebnu zahvalnost organizatori su uputili predstavnicima Tehničke škole „23. maj“ iz Pančeva koji su prisustvovali finalnom događaju: direktorki škole, zamenici direktorke, profesorki uključenoj u rad tela za zajedničko upravljanje, predsednici učeničkog parlamenta i učenicima koji su članovi tela. Njihovi uvidi iz prakse potvrđuju da učešće učenika u donošenju odluka menja dinamiku u školi, gradi poverenje i podstiče veću odgovornost.
Na događaju su predstavljeni ključni rezultati projekta:
• prvi Pravilnik o funkcionisanju tela za zajedničko upravljanje u srednjim školama u Srbiji
• analiza dvogodišnje primene modela u 10 škola
• primeri promena koje su učenici pokrenuli kroz zajedničko odlučivanje
• komparacija modela Saveta Evrope i lokalnog pristupa razvijenog u okviru projekta
„Kada učenici, nastavnici i rukovodstvo sede za istim stolom kao ravnopravni, stvaramo školu u kojoj se glas svakog člana zajednice vrednuje. To je temelj za odgovornu, otvorenu i demokratsku školsku kulturu“, poručili su organizatori.
U sklopu finalnog događaja predstavljen je i dvojezični sajt sa rezultatima projekta, dostupnim materijalima i dokumentima koje škole mogu odmah preuzeti i koristiti za uspostavljanje tela za zajedničko upravljanje. Takođe je premijerno prikazana i kratka animacija koja objašnjava kako telo funkcioniše u praksi i na koji način učenici učestvuju u donošenju odluka.
Projekat „Škole sa zajedničkim upravljanjem” predstavlja važan korak ka tome da participacija učenika postane standard, a ne izuzetak.
Organizatori poručuju da je ovo tek početak širenja modela na veći broj škola u Srbiji i regionu.
Dvojezični sajt sa rezultatima projekta i resursima za pokretanje Tela za zajedničko upravljanje možete videti OVDE.
