Održano debatno takmičenje srednjoškolaca na teme iz naučnih oblasti, učestvovali i učenici iz Pančeva
Na Biološkom fakultetu Univerziteta u Beogradu održan je Nacionalni debatni turnir u okviru međunarodnog projekta ODYSSEY (Erasmus+ KA2).
Pošto su se učenici sedam srednjih škola i njihovi nastavnici okupili na Biološkom fakultetu, pozdravnu reč uputio je nacionalni koordinator projekta Ivan Umeljić iz Centra za promociju nauke. On se najpre zahvalio svim učesnicima koji su, uprkos otežanim okolnostima prouzrokovanih epidemiološkom situacijom, istrajali u realizaciji projekta i pozvao sve da se i u subotu pridržavaju preporučenih mera. Nakon kratkog uvodnog izlaganja o ideji i ciljevima međunarodnog projekta ODYSSEY (Oxford Debates for Youths in Science Education) Umeljić je podsetio na to da je projektom obuhvaćena i obuka nastavnika i učenika, njihovo umrežavanje, aktivno povezivanje sa istraživačima, kao i izrada metodološkog priručnika za primenu debatovanja u nastavi iz takozvanih STEM oblasti.
Nakon uvodnog govora, reč su preuzeli neki od najboljih svetskih debatera iz naše krovne debatne organizacije Otvorena komunikacija, ali sada u ulozi debatnih sudija, Miloš Marjanović, Ilija Ivanišević, Marta Vasić i Teodora Rešetar. Oni su žrebanjem u vidu izvlačenja ceduljica iz vizira odredili parove četvrtfinala i poveli ekipe u prostorije određene za duele.
Sudijski tim upotpunili su vanredni profesor na Filozofskom fakultetu u Beogradu dr Mašan Bogdanovski i naučni saradnik Instituta za filozofiju dr Igor Živanović, koordinatorke projekta Marija Meršnik i Maja Milanković i nastavnik Miroslav Todorović.
Đaci su u četvrfinalnim okršajima navodili argumente u prilog i protiv rezolucije koja je glasila: „U budućnosti će socijalne mreže i internet biti najbolje sredstvo za diseminaciju/komunikaciju znanja“. Za ovu temu najbolje su se pripremili učenici Četrnaeste beogradske gimnazije, Šeste beogradske gimnazije i Elektrotehničke škole „Nikola Tesla“, dok je žrebom odlučeno da se Kragujevačka gimnazija, usled opravdanog odsustva tima gimnazije „Svetozar Marković“ iz Niša, direktno plasirala u polufinale.
Nakon pauze za odmor i osveženje, svim učesnicima turnira, njihovim nastavnicima i sudijama uručeni su sertifikati i prigodne pokloni, da bi se po završetku ceremonije pristupilo vrhuncu ovog uzbudljivog i zanimljivog dana – polufinalnim duelima.
Ovoga puta predmet debate bila je rezolucija „Razvoj veštačke inteligencije proizvešće brojne socijalne i ekonomske probleme za ljude u bliskoj budućnosti“. Talentovani učenici odlično su se snašli i u ovom slučaju, a sudije su imale neuporedivo teži zadatak nego u prethodnoj rundi. Svi su saglasni u tome da su samo nijanse odlučile o tome da svoje mesto u finalu pronađu Četrnaesta beogradska i Prva kragujevačka gimnazija.
Finalno takmičenje biće održano u utorak, 29. septembra, u okviru finalne konferencije projekta ODYSSEY, u velikoj bioskopskoj sali Fakulteta dramskih umetnosti u Beogradu.
Cilj projekta ODYSSEY jeste da razvije veštine argumentacije i poveća interesovanje za predmete iz oblasti prirodnih nauka, tehnologije, inženjerstva i matematike kod mladih uzrasta između 13 i 19 godina kroz organizovanje debatnih takmičenja na teme iz naučnih oblasti. U ovom inovativnom projektu iz oblasti obrazovanja koji je otpočeo u oktobru 2018. i traje do marta 2021. godine, učestvuju partneri iz četiri države: Institut za geofiziku Poljske akademije nauka (Poljska), Centar za promociju nauke (Srbija), Centar za otkrivanje energije (Estonija) i Helenski institut za proučavanje retorike i komunikacije (Grčka). Projektom ODYSSEY rukovodi partner iz Poljske, a koordinator u Srbiji je Centar za promociju nauke.
Na Biološkom fakultetu Univerziteta u Beogradu održan je Nacionalni debatni turnir u okviru međunarodnog projekta ODYSSEY (Erasmus+ KA2).