• Pančevac napravio elektroautomobil i 10 godina ne može da ga registruje

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Nebojša Matović iz Pančeva je za svoj diplomski rad na Višoj elektrotehničkoj školi odabrao elektrovozila i započeo avanturu koja i danas traje. Pre deset godina, Nebojša je počeo pretvaranje jednog polovnog “pežoa 205”, koga je kupio za 500 evra, u elektroautomobil. Prvo je izvadio i prodao motor za isti iznos, pa ga je auto zapravo izašao 0 dinara, prenosi 24sedam.rs.

    U toku prepravljanja se konsultovao sa Mašinskim fakultetom i Institutom Vinča, koji su tada bili nadležni za ispitivanja i izdavanja atesta za takva vozila. Sve njihove savete i predloge je uvažio i nakon nekoliko meseci njegov auto je bio spreman za registraciju.

    Međutim, upravo u tom periodu osnovana je Agencija za bezbednost saobraćaja u kojoj je naišao na ismevanje i odbijanje.

    “Prvo mi nisu verovali, spustili su mi slušalicu, mislili su da se neko šali sa njima. Rekli su mi: „Da, baš si ti napravio elektroautomobil“ i spustili su mi slušalicu. E, onda sam se pojavio negde na nekoj televiziji. Onda su me oni zvali da odem kod njih, što faktički niko nije uradio pre – priča Nebojša i dodaje da su mu na sastanku objasnili da neće dozvoliti registraciju tog vozila meni, niti bilo kome drugom, bez ikakvog daljeg objašnjenja“, rekao je Nebojša za emisiju “24sedam sa Marom”.

    Pre toga su mu tražili da ispuni nemoguće uslove –  da od fabrike “Pežo” dobije odobrenje da modifikuje njihovo vozilo, što je on čak i uspeo da dobije. Takođe su zahtevali da se automobil testira za prevoz osoba sa bajpasom, međutim, takva vrsta ispitivanja se ne radi u Srbiji, što znači da bi Nebojša morao da izdvoji ogroman novac za provere u Nemačkoj.

    Upravo ovih dana, kada cene benzina i dizela skaču svake nedelje, bilo bi sjajno imati jedno takvo vozilo, koje 100 kilometara može da pređe sa strujom koja košta oko 30 dinara, ali Matovićev “pežo” sakuplja prašinu u garaži.

    Njegova priča došla je do velikog broja ljudi, pokretane su peticije, mnogi mu čestitaju na onome što je uradio, profesori žele da se upoznaju sa njim, a neki ga nazivaju Teslom.

    “To je sramota, meni je neprijatno kad mi to kažu. Ja verujem da svako ovo može da uradi ko se dovoljno zainteresuje za nešto. Ja sam se posvetio, svaki slobodan trenutak sam provodio ili u garaži, razvijajući auto, ili za kompjuterom istražujući, čitao u knjigama stručnim, pričao sa ljudima pametnim, kako bi saznao što više o toj temi”, rekao je voditeljki Mariji Atanasković.

    Njegov kolega iz Hrvatske Mate Rimac, koji je u isto vreme kada i on počeo da adaptira automobil u garaži, danas je vlasnik fabrike “Bugati” i tvorac jednog od najmoćnijih elektroautomobila. Sa druge strane, naš Nebojša, još uvek svoje vozilo ne može ni da registruje.

    Međutim, Nebojša ni jednog trenutka nije izgubio želju da uči i stvara. Od tada je napravio električni skejt, trotinet, bicikl, čamac i jedan veliki brod.

    Planira da pokrene sopstvenu mini proizvodnju električnih bicikala i verujemo da ga, uz pravu podršku, tek očekuju velike stvari.

    Kako izgleda njegov auto, šta mu policija kaže i koliko može da “razvije” njegov elektroskejt, možete saznati u emisiji “24sedam sa Marom”:

     

     

    Nebojša Matović iz Pančeva je za svoj diplomski rad na Višoj elektrotehničkoj školi odabrao elektrovozila i započeo avanturu koja i danas traje. Pre deset godina, Nebojša je počeo pretvaranje jednog polovnog “pežoa 205”, koga je kupio za 500 evra, u elektroautomobil. Prvo je izvadio i prodao motor za isti iznos, pa ga je auto zapravo izašao 0 dinara, prenosi 24sedam.rs.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Društvo