Promene Generalnog urbanističkog plana, ključnog planskog dokumenta Pančeva, su na javnom uvidu, a ovaj dokument se bavi i “pešačkim saobraćajem”.
Evo kako se opisuje stanje: “Prema postojećim geometrijskim karakteristikama, saobraćajnice Štrosmajerova (Miloša Crnjanskog), V. Karadžića, I. Barajevca, Kosovska, Đ. Jakšića i Nikole Đurkovića predstavljaju deo centralne gradske pešačke zone. U ovim saobraćajnicama je vozilima dozvoljen prolazak ali ne i duže zadržavanje, parkiranje. Zonirano parkiranje je dozvoljeno samo na deonici ulica Štrosmajerova i Vuka Karadžića. Pored njih, grupi pešačkih ulica pripadaju i ul. Nikole Tesle i Prote Vase, Njegoševa, Narodnog fronta i Sokače. Posebno organizovane pešačke zone u Pančevu realizovane u prethodnom periodu obuhvataju površinu od oko 1.2 ha, dok su ostale površine neuređene. Pojedinim pešačkim ulicama je neophodna ponovna rekonstrukcija.”
Koliko Pančevci imaju priliku da bezbedno pešače jasno je iz sledeće ocene: “pešačke staze uglavnom egzistiraju u svim ulicama, u širinama koje nisu svuda prihvatljive, dok je u naseljima Misa Vinogradi i Nova Misa, Kudeljarac i Karaula očigledan nedostatak pešačkih staza”.
O značaju pešačkog saobraćaj kaže se da “ ima veoma značajnu ulogu”.
“S obzirom na dimenzije i politiku razvoja grada može se računati da će u narednom periodu pešački saobraćaj imati značajno učešće u lokalnim kretanjima. Naročito intenzivan pešački saobraćaj treba da se pojavi unutar centralnog gradskog područja, koje je inače u dimenzijama ugodnog pešačkog komuniciranja i u razmeni kretanja između zona u centralnom i središnjem delu Pančeva”, piše u urbanističkom “manifestu”.
Ipak ključna je rečenica na samom kraju eksplikacije.
“S tim u vezi, u budućnosti ceo grad pokriti pešačkim stazama – trotoarima radi bezbednijeg kretanja pešaka kao i bezbednosti svih učesnika u saobraćaju”.
Tišina, katarza – aplauz. Dakle cilj je u trećoj deceniji 21. veka jasan – trotoarima pokriti čitavo Pančevo.
Nema jasnijeg opisa u kakvom i koliko uređenog gradu živimo, niti jasnije slike aktivnosti ovih koji su osmu godinu na vlasti, i dakako onih pre njih.
Da, urbanisti stidljivo i na kraju navode, da su “predviđene su i pasarele – pešački mostovi na reci Tamiš, koje će povezivati staro jezgro Pančeva sa Gradskom šumom”. Mašala.
Promene Generalnog urbanističkog plana, ključnog planskog dokumenta Pančeva, su na javnom uvidu, a ovaj dokument se bavi i “pešačkim saobraćajem”.