
Tokom 2017. godine gradskog prevoznika ATP napustilo je 11 vozača. Trenutno u ovom preduzeću je 150 vozača ali od toga je prosečno svakog meseca na bolovanju 15 do 20 vozača.
– Na granici smo koja omogućava funkcionisanje prevoza uz poštovanje svih zakonskih propisa. Pre svega poštovanja vremena upravljanja i vremena odmora koja su za vozače autobusa definisane. Posebno opterećenje su bolovanja. Sa 7-8 vozača autobusa koji su bolovanju tokom jednog meseca još i možemo da funkcionišemo, kaže Nebojša Gajić, direktor ATP-a.
ATP na linijama svakodnevno ima oko 60 autobusa. Niko od vozača u poslednjem iskazivanju nije otišao sporazumno kao tehnološki višak. Prema saznanjima direktora još desetak vozača autobusa priprema se za odlazak iz ATP-a. Uglavnom preko granica.
– Vozači autobusa kod nas mesečno prosečno zarade 40.600 dinara. Ipak gotovo polovina vozača sa dodacima koji im pripadaju kući ponesu između do 45.000 dinara. ATP je javno preduzeće i ima zamrznutu masu zarada i ne može ni vozače zapošljavati na neodređeno vreme, objašnjava direktor Gajić.
To što vozači odlaze nije samo problem ATP već širom Srbije kod drumskih prevoznika. Poslovno udruženje “Srbijatransport” zbog ovog problema i loših perspektiva uputilo je nekoliko predloga nadželnom ministarstvu, republičkoj Agenciji za bezbednost saobraćaja i Nacionalnoj službi za zapošljavanje.
– Tražili smo da se promene propisi pa da vozači autobusa mogu biti lica već od 21. godine a ne kao do sada od 24. godine. Takođe da se u okviru vojske ponovo otvore centri za obuku vozača jer su se baš u vojsci generisali vozači “D” kategorije. Tražili smo i od Nacionalne službe za zapošljavanje da pokrenu programe prekvalifikacije odnosno dokvalifikacije. A poslodavci imaju želju da to pomognu uz uslov da budući vozači autobusa provedu nekoliko godina na poslu kod prevoznika, kaže direktor ATP-a
Pre evidenciji Nacionalne službe za zapošljavanje u Srbiji ima 4.889 ljudi sa srednjom stručnom spremom i vozačkom “D” kategorije. Od toga do 39 godina života ih je 2357.
– Ti ljudi su potencijal za razgovore. ATP će proveriti koliko ih je na evidenciji u našem region pa ćemo videti da li tu ima vozača autobusa za nas, zaključuje Gajić.
Tokom 2017. godine gradskog prevoznika ATP napustilo je 11 vozača. Trenutno u ovom preduzeću je 150 vozača ali od toga je prosečno svakog meseca na bolovanju 15 do 20 vozača.