• PANČEVO: Veliko nezadovoljsto vozača gradskih autobusa

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Već izvesno vreme gradsko javno preduzeće ATP napuštaju vozači. I oni koji ostaju, a trenutno ih je više od  150, što stalno zaposlenih što pod kraćim ugovorima, nisu zadovoljni ni platama ni statusom. Informaciju da je prošle nedelje došlo do okupljanja vozača i da je ideja bila da autobusi u znak protesta ne izađu iz garaže proveravali smo sa Tomislavom Karinom, predstavnikom vozača i potpredsednikom sindikata Nezavisnost u ATP-u, jednim od dva reprezentativna sindikata.

    – Kao vozači vrlo smo nezadovoljni. Kolege kući odnesu ukupno mesečno između 35.000 i 43.000 dinara. A mnogi rade po kratkoročnim ugovorima jer je na snazi zabrana zapošljavanja za stalno pa im je status još lošiji. Poređenja radi kada sam se ja zaposlio 2012. godine ukupni mesečni prihod mi je bio 52.000 dinara. Posle su plate umanjene za 10 odsto državnom odlukom a i unutar preduzeća neki dodaci su prestali da se isplaćuju vozačima. U ATP-u nije isplaćena ni godišnja solidarna pomoć od 40-tak hiljada dinara. Status vozača dodatno komplikuje i to što nemaju pravo na otpremninu jer ih rukovodstvo ne prihvata kao tehnološki višak. Deficitarni smo u ATP-u ali nas tako ne tretiraju, objašnjava Tomislav Karin.

    Umesto brze i žestoke reakcije, protestom da vozila ostanu u garaži,koja bi imala teško sagledive posledice o problemima je počelo ozbiljnije da se razgovara. Unutar  ATP-a ali i na nivou grada Pančeva. Tomislav Karin tu učestvuje kao predstavnik vozača.

    – Razgovarali smo sa rukovodstvom i direktoru poručili da sudbina ATP-a direktno zavisi od “voznog osoblja”, dakle vozača, konduktera kao i mehaničara. I da bi dobro bilo da političke partije kada šalju ljude da bude zaposleni pošalju te tri vrste radnika. Od direktora smo čuli da novca za bolju poziciju vozača nema bez većih prihoda ATP-a. A to u suštini znači obračun sa divljim prevoznicima koji na liniji do Beograda mesečno umanje naš prihod za 7 do 8,5 miliona dinara. To opet ne zavisi od nas, objašnjava Tomislav Karin.

    Da su vozači shvaćeni ozbiljno govori i sastanak sa gradonačelnikom Pančeva Sašom Pavlovom kome je naš sagovornik predstavnik vozača prisustvovao u ponedeljak. Pored njega i direktora Bojana Bojanovića iz ATP-a su, kaže, bili prisutni i predsednici dva reprezentativna sindikata.

    – Gradonačelnik je pokazao razumevanje za situaciju. Deo rešenja mogao bi biti u rebalansu gradskog budžeta koji se očekuje krajem ovog ili početkom sledećeg meseca. A drugi deo je u drugačijoj preraspodeli mase zarada unutar samog ATP-a. Kao predstavnik obavestiću kolege koliko sutra o ideji da sa daljim aktivnostima sačekamo rebalans budžeta. Većina će odlučiti, objašnjava Tomislav Karin.

    U ATP-u je inače 357 stalno zaposlenih radnika objašnjava naš sagovornik. A toj brojci bi trebalo dodati i one koji rade po kraćim ugovorima. ATP je vlasnik garaže na Novoseljanskom putu i korisnik glavne autobuske stanice. Aktuelno je interesovanje za ATP koje je pokazala ARIVA. U konceptu javno privatnog partnerstva.

    Već izvesno vreme gradsko javno preduzeće ATP napuštaju vozači. I oni koji ostaju, a trenutno ih je više od  150, što stalno zaposlenih što pod kraćim ugovorima, nisu zadovoljni ni platama ni statusom. Informaciju da je prošle nedelje došlo do okupljanja vozača i da je ideja bila da autobusi u znak protesta ne izađu iz garaže proveravali smo sa Tomislavom Karinom, predstavnikom vozača i potpredsednikom sindikata Nezavisnost u ATP-u, jednim od dva reprezentativna sindikata.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Društvo

    Skup protiv blokada u Pančevu

    U Pančevu, kao i u još u sedamdesetak gradova i mesta širom Srbije, večeras su organizovani skupovi protiv […]