PANČEVO: Oko 10 puta manje novca za medijsko informisanje
U četvrtak, 29. februara, grad Pančevo objavio je konkurs za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja u oblasti javnog informisanja u 2024. godini.
Sredstva opredeljena za ovaj konkurs iznose 4.200.000,00 dinara, što je oko 10 puta manje novca u odnosu na prethodne godine.
Poređenja radi, 2023. godine iz budžeta grada izdvojena su 42.000.000,00 dinara za sufinansiranje medija.
Kako je precizirano na gradskom sajtu, najmanji iznos sredstava koji se može odobriti za sufinansiranje projekta je 50.000,00.dinara, a najveći 1.000.000.00.dinara.
Novim Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji je donet prošle godine, pooštreni su kriterijumi za ocenjivanje projekta.
Opšti kriterijumi su:
1) Mera u kojoj je predložena projektna aktivnost podobna da ostvari javni interes u oblasti javnog informisanja, a posebno se ocenjuje:
1. relevantnost projekta;
2. izvodljivost projekta;
3. praćenje realizacije projekta;
4. kapaciteti predlagača projekta;
5. dostupnost sadržaja ciljnoj grupi;
6. budžet i opravdanost troškova.
2) Mera u kojoj se medij putem koga će biti realizovan projekat pridržava profesionalnih i etičkih standarda:
1. da li su mediju putem kojeg će biti realizovan projekat izrečene mere od strane državnih organa, Regulatornog tela za elektronske medije ili Saveta za štampu, u poslednjih godinu dana, zbog kršenja profesionalnih i etičkih standarda;
2. težina prekršaja i učestalost ponavljanja.
Bliži kriterijumi za ocenjivanje projekata su:
1. opšti informativni i specijalizovani medijski sadržaji od značaja za život i rad građana kao i prezentovanje rada organa lokalne samouprave na teritoriji grada Pančeva;
2. aktuelnost teme i dostupnost većem broju korisnika;
3. doprinos u očuvanju srpskog nacionalnog i kulturnog identiteta i jezika;
4. doprinos očuvanju nacionalnog i kulturnog identiteta nacionalnih manjina koje žive na teritoriji grada Pančeva;
5. doprinos predloženog projekta unapređenju i ravnopravnosti položaja osetljivih i marginalnih društvenih grupa;
6. projekti koji doprinose medijskoj originalnosti i raznovrsnosti;
Učesnici konkursa, pored navedenih, mogu da predlože i druge teme koje doprinose ostvarivanju javnog interesa u oblasti javnog informisanja.
Konkurs se raspisuje u periodu od 29. februara 2024. godine do 20. marta 2024. godine.
Odluka o raspodeli sredstava donosi se najkasnije u roku od 90 dana od dana zaključenja konkursa. Odluka se donosi u obliku rešenja sa obrazloženjem.
Detaljnije o konkursu OVDE.