PANČEVO: Vozač će biti i kondukter kada nema gužve. Pored vozača i mehaničari ATP-a će imati veće plate
Vozači-kondukteri obavljaće naplatu karata samo u vozilima u kojima nije gužva i van špica. Rukovodstvo ATP-a je pokušalo da ode i korak napred pa su i mehaničarima podignute plate, ali su im povećane i obaveze, saznali smo danas od direktora ATP-a, Bojana Bojanića.
Vrlo brzo nakon što su vozači postigli dogovor s rukvodstvom ATP-a o platama, novi program poslovanja ovog javno-komunalng preduzeća naša se i na sednici Gradskog veća. Tokom obrazlaganja predloga programa poslovanja, direktor ATP-a Bojan Bojanić, primetio je da je veliki problem s deficitom vozača i da to ne može nikako da se reši na nivou države, kao i da se problem zarada lakše rešava kod privatnika.
– Vozači su tražili da im uvećamo zarade, a sa ovom masom zarada koja je planirana za 2019. godinu mi nismo bili u mogućnosti ispunimo te zahteve. Našli smo zajedničko rešenje da se, pored uvećanja od 5% koje važi od 1. januara, uvećamo zarade za još 10%, što nije ni približno onome što imaju vozači u drugim gradovima. S obzirom na to da su ovde mnogo lakši uslovi rada i u smislu vremenskog angažmana i u smislu saobraćaja, da nisu toliko opterećeni, to je i prilagođena zarada. Uz to smo obećali i solidarnu pomoć, koja je njima, da tako kažem, već navika. Bez obzira što to nije obaveza, hteli smo da im pokažemo dobru volju – da hoćemo da rešimo problem. Zarade smo u masi uvećali negde oko 1 200.000 dinara na mesečnom nivou. Pošto nismo hteli da se igramo s kalkulacijama da li će to i mehaničari da zatraže kroz koji dan, rešili smo da to predupredimo te smo i njima uvećali zarade za 10%, rekao je Bojanić.
Nije to samo uvećanje zarada. I vozači i mehaničari su dobili i nove zadatke. Tako će vozači osim upravljanja vozilom imati obvezu i da prodaju karte, a mehaničari će dobiti i gumarski i električarski deo posla. Prema Bojanićevim rečima, do sada deo vozača nije bio zainteresovan da obavlja posao vozača-konduktera, jer je razlika u plati bila mala. Sada će svi morati to da obavljaju.
Interesovalo nas je šta će se desiti s kondukterima koji su do sada bili angažovani.
– Oni koji su u firmi ostaće i dalje da rade, dok kondukteri koji su bili angažovani putem „autsorsovanih firmi“ više neće raditi, rekao je Bojanić.
Takođe nas je zanimalo i da li će se menjati red vožnje s obzirom na to da će vozači i naplaćivati karte, pa će gubiti dosta vremena u tom poslu i vožnja će trajati duže.
– U špicevima će u autobusima biti kondukteri. Vozač će obavljati posao naplate karata samo u vozilima u kojima nije velika gužva i van vršnog perioda, objasnio nam je Bojanić.
Novi program poslovanja ATP-a Gradsko veće je usvojilo jednoglasno.
Vozači-kondukteri obavljaće naplatu karata samo u vozilima u kojima nije gužva i van špica. Rukovodstvo ATP-a je pokušalo da ode i korak napred pa su i mehaničarima podignute plate, ali su im povećane i obaveze, saznali smo danas od direktora ATP-a, Bojana Bojanića.