PANČEVO: Udruženja poslala primedbe na Nacrt odluke o domaćem linijskom prevozu putnika
Udruženja „Zeleni most“ i „Pančevo nije rupa“ podnela su u petak primedbe na Nacrt odluke o domaćem linijskom prevozu putnika na teritoriji grada Pančeva.
Udruženja su iznela primedbe na član 36 koji glasi:
Tarifnim sistemom se uređuje način formiranja cena za obavljanje usluge prevoza u DLP.
U DLP u Gradu je u primeni zonski tarifni sistem.
Tarifni sistem obuhvata:
1. načela, principe i dr.;
2. područje primene ( granice zona, relacije i dr.);
3. sistem karata u DLP (pojedinačne, pretplatne, vremenske i dr.);
4. uslove korišćenja prevoza, kategorije korisnika usluge i način i postupak plaćanja
cene voznih isprava;
5. sistem naplate i kontrole (mehanički, elektronski);
6. sistem prodaje usluga (prodajna mreža).
Cene prevoza obrazuju se na osnovu elemenata za obrazovanje cena komunalnih usluga propisanih Zakonom o komunalnim delatnostima.
Odluku o promeni cena komunalne usluge gradskog i prigradskog prevoza putnika donosi Prevoznik, a saglasnost na istu daje Skupština Grada.
Uz zahtev za promenu cena Prevoznik dostavlja obrazloženje koje naročito sadrži razloge za promenu i detaljnu strukturu predloženih cena.
Udruženja primećuju da „neuključivanje građana u donošenju odluka o izmeni cene karte. Smatramo da građani treba da odlučuju o ceni karte, kako se ne bi ponovljalala negativna pojava poskupljenja karata praćeno povećanjem cene goriva, ali izostanak umanjenja cene karata, nakon umanjenja cene goriva. Smatramo da je neophodno uključivanje građana u donošenje takve odluke kroz lokalni referendum, a ne da odluku donosi Prevoznik uz suglasnost Skupštine grada Pančeva. Takvim donošenjem odluka stvaraju se negativne posledice isključivo po građane“.
Takođe, podneli su primedbu i na član 37.
Prevoznik finansijska sredstva, prihod od obavljanja delatnosti DLP ostvaruje iz sledećih izvora:
1. prihod koji se ostvaruje od prodaje svih vrsta voznih karata u sistemu DLP putnika :
2. prihod koji se ostvaruje kroz subvencije iz Budžeta Grada, za određene kategorije građana,odnosno putnika ;
3. ostalih izvora.
Prevoznik je pomognut subvencijom grada Pančeva, pa udruženja smatraju da određene kategorije treba da imaju besplatan prevoz.
„Konkretno su to lica sa prebivalištem na teritoriji grada Pančeva, a koji su: osnovci, srednjoškolci iz seoskih naselja; trudnice, deca do 18 godina koja lično primaju stalnu socijlanu pomoć, deca palih boraca; bračni drugovi i roditelji palih boraca koji nisu u radnom odnosu; slepa lica i njihov pratilac kada je u prisustvu slepog lica, ratni vojni invalidi i mirnodopski vojni invalidi sa 50 – 100% invaliditeta, civilni invalidi rata sa 50 – 100% telesnog oštećenja; invalidna lica koja primaju stalni dodatak za tuđu negu i pomoć; lica obolela od cerebralne paralize,dečije paralize i plegije; Lica obolela od mišićne distrofije, lica obolela od mišićne distrofije Lica obolela od hemofilije, lica sa umerenom, teškom i dubokom duševnom zaostalošću, lica iz seoskih naselja obolela od bilo koje vrste malignih oboljenja; Lica koja nisu u radnom odnosu (nezaposleni) iz seoskih mesta;
Uključivanjem dela besplatnog prevoza za navedene kategorije smanjuje se finansijska opterećenost istih i finansijska opterećenost i razlika naseljenih u samom gradu i sesokim mestima.
Ta razlika se najbolje uočava među adolescentima i nezaposlenim iz ruralnih sredina u odnosu na adolescente i nezaposlene iz grada.
Neophodan je češći saobraćaj u ruralnim sredinama na teritoriji opštine Pančevo, tačnije u devet sela. Pogotovo je problem izostanka noćnog prevoza do Pančeva i od Pančeva ka selima.“, smatraju udruženja.
Miša Sekulić iz Udruženja „Pančevo nije rupa“ objasnio nam je da su većinu kategorija za besplatan prevoz uzeli iz beogradske odluke.
– Mnogi nabrojani u primedbi imaju besplatan prevoz u Bg-u tj na teritoriji grada Beograda A hteli smo i da otklonimo razliku troškova puta između srednjoškolaca iz grada i srednjoškolaca sa sela, kaže Sekulić.
Udruženja su još primetila i da se nigde ne spominje rampa osboe sa invaiditetom, koji bi time slobodno mogli da koriste gradski i prigradski saobraćaj, bez osećaja odbacivanja od strane društva. Pošto težimo inkluziij smatramo da su rampe neophodne. Rampe su takođe potrebne i majkama sa malom decom (odojčad), kao i gradanima koji u autobusom prevoze osnovne namirnice u kolicima ili ako neko dolazi sa puta, pa ima i kofer.
U petak je bio i poslednji dan za podnošenje primedbi, predloga i sugestija na nacrt odluke.
Udruženja Zeleni most i Pančevo nije rupa podnela su u petak primedbe na Nacrt odluke o domaćem linijskom prevozu putnika na teritoriji grada Pančeva.