Na području Banata je 1990-ih godina saobraćalo 16 redovnih putničkih vozova, a danas četiri šinobusa, piše u nacrtu Plana razvoja grada Zrenjanina za period 2023-2030.
Vozovi su tada godišnje prevozili dva miliona putnika, a šinobusi sada godišnje prevezu tek nešto više od 70.000, piše u tekstu na sajtu Grada, koji je na uvidu javnosti do 22. septembra.
U tom dokumentu je navedeno da, ukoliko se izuzme uređenje glavne železničke stanice u Zrenjaninu 2006, do 2013. nije bilo značajnijih investicija u železničku infrastrukturu u srednjem Banatu.
Na području grada Zrenjanina u funkciji su pruga Pančevo – Glavna stanica Zrenjanin – Kikinda i pruga Zrenjanin Fabrika stanica – Vršac – Bela Crkva, obe sa dozvoljenom brzinom do 50 kilometara na sat.
Na deonici Kikinda – granica sa Rumunijom završen je generalni remont, te je ona osposobljena za brzine od 120 kilometara na sat i osovinsko opterećenje je podignuto na 22 tone.
Prostornim planom Srbije predviđeno je širenje železničke mreže iz Zrenjanina prema Žablju i Novom Sadu.
Dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja „Infrastruktura Železnice Srbije“ je za period od 2017. do 2027. predviđena rekonstrukcija pruge Pančevo Glavna – Zrenjanin – Banatsko Miloševo – Senta – Subotica. To je regionalna jednokolosečna neelektrificirana pruga od 198 kilometara.
Od te dužine potrebno je da se rekonstruiše 183 kilometra pruge koja privredne centre Pančevo, Zrenjanin, Kikindu i Sentu povezuje sa evropskim susedstvom preko Koridora 10 u stanicama čvora Beograd i Subotica.
Projekat zahteva rekonstrukciju i modernizaciju građevinske i elektrotehničke infrastrukture.
Na području Banata je 1990-ih godina saobraćalo 16 redovnih putničkih vozova, a danas četiri šinobusa, piše u nacrtu Plana razvoja grada Zrenjanina za period 2023-2030.