Sve je više pritužbi građana na rad pančevačkog Sistema 48, sistema koji je smišljen radi lakšeg rešavanja komunalnih problema u našem gradu. Problem je, kako izgleda, ljudski faktor i dobra volja da se svaki pojedinačni problem zaista reši.
Iako odlično zamišljen, u idealnim uslovima, očigledno je da se vremenom urušio i da se oslanja na nešto što je u našim krajevima uvek problem – čoveka. Znamo da ko radi taj i greši, ali se grešaka već sakupio popriličan broj, pa su ljudi sve netolerantnij prema tome.
Pre bezmalo mesec dana pisali smo o slučaju zahteva koji se odnosio na javne česme, a prosleđen je JKP Zelenilo. I manje informisanima bi bilo prilično jasno da Zelenilo sa javnim česmama nema baš puno veze. Takođe smo pisali i o slučaju kada je rok za rešenje prijave koju bi trebalo da reši građevinska inspekcija određen rok 31. decembar, a 31. decembar je bio skoro pet meseci daleko.
Pozabavio se jedan naš sugrađanin ovim problemom, problemom traljavog Sistema 48, pa je nešto više od dva meseca prijavljivao probleme i beležio odgovore.
Najčešći problem je što se iz Sistema 48 zahtev uputi pogrešnoj službi. Ta služba se proglasi nenadležnom, a prava, nadležna, služba nikada i ne dobije zahtev. Problem ode u crnu rupu.
Naš čitalac, dalje, skreće pažnju da mu, kako kaže, apsolutno ni na jedan dodatan mejl u kojem je postavljeno dodatno pitanje ili zatraženo objašnjenje nije odgovoreno. Poslao nam je čitavu tabelu.
Navodi on i primere, a primera ima dosta, te kaže da za otvoren šaht preko puta škole, staru pečurku autobuske stanice koja više nije u funkciji i raspalu trafiku niko nije nadležan.
Već smo pisali o tome da ove zahteve raspoređuju ljudi, inspektori. Oni ih primaju na više načina: putem imejla, lično na šalteru, preko telefona i preko interneta. Te zahteve prosleđuje nadležnim gradskim službama.
Međutim, ukoliko je zahtev stigao pogrešnoj službi, ona bi trebalo (u idealno zamišljenom slučaju) da ga prosledi odgovarajućoj. Kako nam je objašnjeno, svako gradsko preduzeće ima svog administratora koji ove zahteve prima i prosleđuje. Kada bi se to tako i radilo, zahtevi bi bili i rešavani.
Sve dok taj problem kruži kroz JKP-ove, status ovog problema bi trebalo da bude „u radu“, nikako „rešen“. Međutim, često se dešava suprotno.
Kada saberemo dva i dva, vidimo da se problem svodi na ljudski faktor – dobru volju pojedinaca da se u problem upuste i reše ga. Možda je vreme da se iz gradske vlasti napravi nekakav sastanak sa gradskim preduzećima, inspektorima i onima koji su odgovorni i koji odgovaraju, pa da se „iskoordinišu“ i budu zaista u službi građana. Jer oni postoje zbog građana, a ne građani zbog njih.
Sve je više pritužbi građana na rad pančevačkog Sistema 48, sistema koji je smišljen radi lakšeg rešavanja komunalnih problema u našem gradu. Problem je, kako izgleda, ljudski faktor i dobra volja da se svaki pojedinačni problem zaista reši.