Kompanija „RŽD Internešnl“ je saopštila da je Tehnički izveštaj Projektnog instituta CIP (Beograd), potvrdio, da je novi most preko reke Tamiš na levom koloseku pruge Beograd – Pančevo, uspešno prošao sva statička i dinamička ispitivanja.
Izgradnja mosta dužine 242 m preko reke Tamiš, sa glavnom konstrukcijom od 82m i sa pet prilaznih konstrukcija, bila je završena polovinom septembra. Most je sagrađen prema važećim evropskim normama projektovanja (EUROCODE) i izveden uz poštovanje evropskih standarda kvaliteta ISO9001. Projekat je realizovan uz angažovanje srpske kompanije „Mostogradnja“.
Konstrukcija metalno rešetkastog nosača (glavne konstrukcije) od legiranog čelika će se koristiti još najmanje 100 godina. Ovaj čelik, poreduobičajenih primesa, sadrži u sebi elemente, koji se specijalno ubacuju u određenim količinama radi obezbeđenja traženih fizičkih ili mehaničkihkarakteristika. Legirujući aditivi povećavaju čvrstoću, otpornost čelika na koroziju, smanjuju opasnost od krhkog loma.
Kolovozni deo mosta ima kontinuiranu konstrukciju šinskog koloseka. Ona omogućuje propuštanje modernih teretnih vozova i udobno kretanje putničkih vozova brzinom do 120 km/čas. Bojenje mosta savremenim materijalima će obezbediti pouzdanu zaštitu od korozije u roku od najmanje 25 godina.
Projektni institut CIP je ispitao most na statičko opterećenje iz vagona hoper-dozatora, kompletno napunjenih šljunkom. Zatim su obavljena ispitivanja dinamičkim opterećenjem – kretanjem lokomotive brzinom od 10, 40, 80 i 100 km/č.
Projekat modernizacije linije Beograd – Pančevo u vrednosti od preko 90 mln. dolara,„RŽD Internešnl“ realizuje za račun sredstava ruskog državnog izvoznog kredita, odobrenog Republici Srbiji. Projekat sadrži rekonstrukciju postojećeg koloseka, izgradnju i elektrifikaciju novog koloseka nadeonici dužine 16 km, kao i izgradnju železničke infrastrukture duž trase.
Kompanija „RŽD Internešnl“ je saopštila da je Tehnički izveštaj Projektnog instituta CIP (Beograd), potvrdio, da je novi most preko reke Tamiš na levom koloseku pruge Beograd – Pančevo, uspešno prošao sva statička i dinamička ispitivanja.
Konstrukcija metalno rešetkastog nosača (glavne konstrukcije) od legiranog čelika će se koristiti još najmanje 100 godina.