PANČEVO: Tržišna inspekcija kontrolisala Pantransport – postupak po Zakonu o zaštiti potrošača
Tržišna inspekcija kontrolisala je Pantransport početkom marta posle prijave građana zbog načina na koji su u februaru povećane cene prevoza ka Beogradu.
Inspektori su utvrdili da je Pantransport postupio suprotno odredbi člana 87. Zakona o zaštiti potrošača.
U tom članu navodi se:
– Trgovac je dužan da potrošača obavesti o promeni cena najkasnije 30 dana pre početka primene promenjenih cena.
– Trgovac je dužan da najkasnije 30 dana pre početka primene promenjenih cena, odnosno opštih uslova ugovora obavesti potrošača o izmeni metodologije formiranja cena, odnosno opštih uslova ugovora, a ako lično obaveštavanje potrošača nije moguće, da obavesti potrošače javno.
– Trgovac je dužan da, kada izmene metodologije formiranja cena i promene cena usluga od opšteg ekonomskog interesa podležu dobijanju prethodnog odobrenja ili saglasnosti nosioca javnih ovlašćenja, najkasnije 30 dana pre početka primene promenjenih cena i izmenjene metodologije formiranja cena obavesti potrošača o izmenama, a ako lično obaveštavanje potrošača nije moguće, da obavesti potrošače javno.
Iz Tržišne inspekcije navode da će protiv Pantransporta biti preduzete zakonom propisane mere.
Po istom Zakonu zaprećena kazna za Pantransport na osnovu činjenja suprotno članu 87. je 50.000 dinara.
Tržišna inspekcija kontrolisala je Pantransport početkom marta posle prijave građana zbog načina na koji su u februaru povećane cene prevoza ka Beogradu.