Jelena Jovović, Francesco Bearzatti i Ark Noir nastupili treće večeri 24. Pančevačkog džez festivala
U subotu, 6. novembra, treće večeri 24. Pančevačkog džez festivala nastupili su Jelena Jovović i njena postava Jazz Junction, italijanski sastav Francesco Bearzatti Tinissima Quartet i nemačka grupa Ark Noir.
Program treće festivalske večeri u 19 časova u Dvorani Kulturnog centra Pančeva otvorili su Jelena Jovović i Jazz Junction. Poslednje dve decenije Jelena Jovović je sinomin za džez vokal na domaćoj muzičkoj sceni, a kulminacija njenog autorskog rada je album “Heartbeat” sa postavom Jazz Junction. Snažno utemeljena u najboljim momentima tradicije džez vokala, Jelena Jovović sa tih osnova diskretno nadograđuje svoj izraz post-bapom, fjužnom, fankom, pa i balkanskim melosom.
Jelena Jovović je naglasila svoju povezanost sa festivalom, i zadovoljstvo nastupanjem u Kulturnom centru Pančeva: “Ova sala, akustika i vajb, ova publika, potpuno su čarobni. Mnogo mi je drago što sam godinama ovde. Postava sa albuma, iz raznoraznih razloga nije bila tu, ali uvek je dobro imati neko novo čitanje sa drugačijim muzičarima. Ja to volim, osveži muziku i da ti neki novi pravac”. Popularna džez vokalistkinja je pauze između pesama “popunila” recitacijama stihova Miroslava Antića: “Kad razmišljaš o koncertu, razmišljaš o dramaturgiji. Kad sam ušla u svoju emociju vezano za Pančevo, tu je odmah u prvi plan izbila kuća Mike Antića u kojoj sam živela sa njegovom ćerkom i pokojnom mamom, početkom devedesetih dok sam studirala na FMU u Beogradu. Pančevo je bilo izvorište jedne neverovatne kreacije”.
U nastavku večeri, u istom prostoru nastupio je italijanski saksofonista Francesco Bearzatti, koji se publici u Pančevu predstavio sa svojim Tinissima Quartetom. U širokim okvirima dinamično odsviranog, poletnog džeza u interakciji sa pop, rok i folk muzikom, njegov bend je predstavio poslednji album “Zoro” koji referiše na čuvenog literarnog i filmskog junaka.
“Inspiracija je došla iz knjige Izabele Aljende. Njena verzija se bavi i Indijancima i za mene je to bilo magično. Volim da pričam priče muzikom. Jedino tako umem da radim i to volim. Sa Tinissima Quartetom uvek pravim konceptualne albume, kao što se radilo sedamdesetih”, pojasnio je Bearzatti.
Program trećeg dana festivala u u Foajeu KCP-a zatvorio je minhenski kolektiv Ark Noir, koji istražuje univerzum elektronske muzike u kombinaciji sa slobodom improvizacije. Ark Noir se u svojoj muzici poigravaju osnovnim postulatima elektronike i kreiraju muziku koristeći klasične, žive instrumente, poput akustičnih bubnjeva, saksofona, električnih gitara i basova, ali i sintisajzera i pedala, preispitujući konvencije odnosa analognog i digitalnog u muzici poznog 20. i ranog 21. veka.
Marco Dufner, bubnjar grupe Ark Noir, o koncertnim nastupima grupe je rekao: “Ponekad nastupamo u klubovima, gde mladi ljudi poznaju ritam i gruv elektronske muzike – njima je improvizacija nešto novo. Kada sviramo na tradicionalnijim lokacijama, publika poznaje improvizaciju, ali im je nov elektronski deo. Uvek konfrontiramo publiku nečim novim, što im nije poznato. Volimo tu tenziju koja nastaje u novom okruženju”.
Poslednje festivalske večeri, u nedelju 7. novembra, na programu su nastupi internacionalnog sastava LIUN + The Science Fiction Band (Švajcarska/Nemačka/SAD) i solo koncert američkog gitariste Marca Ribota.
Pančevački džez festival održava se u organizaciji Kulturnog centra Pančeva, uz pokroviteljstvo Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije, Grada Pančeva i kompanije Brose kao generalnog sponzora, i uz podršku Pokrajinskog sekretarijata za kulturu, Italijanskog instituta za kulturu u Beogradu, Goethe instituta i Austrijskijskog kulturnog foruma.
U subotu, 6. novembra, treće večeri 24. Pančevačkog džez festivala nastupili su Jelena Jovović i njena postava Jazz Junction, italijanski sastav Francesco Bearzatti Tinissima Quartet i nemačka grupa Ark Noir