• PANČEVO: Drugo lice tišine

    Ovogodišnji izlagački program Galerije „Milorad Bata Mihailović” otvara postavka radova „Drugo lice tišine”, kojom se do 13. marta pančevačkoj publici predstavlja likovna umetnica Nevena Kostić.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    PANČEVO: Drugo lice tišine
    Foto: Pixabay

    Izloženih 25 dela sažeta su selekcija crteža koji pripadaju seriji radova inspirisanih prirodom – kao unutrašnji, lični svetovi, svetovi nadanja i sumnji, ali istovremeno i kao simbolična preispitivanja odnosa prema prirodi, društvu, kulturi. Umetnica napominje da realistično predstavljanje prirode u njenim radovima nije kopiranje, već lični stav prema njoj. Varirajući temu, koja je samo prividno isključivo naturalistička, ona kreira sopstveni manir, usredsređen na predmete po sebi, apsolutne, skoro mitske u svojoj fizičkoj strukturi i vanvremenskom prisustvu.

    – Predstavljenim pejzažima gonim posmatrača na određenu emociju koja nije ni seta, ni reminiscencija, već unutrašnje kontemplativno osećanje, vođeno sirovom snagom same prirode. Potvrđen je stav da realistična umetnost nije mehanička reprodukcija stvarnosti, već da umetnička pojava pokazuje na crtežima objekat kroz složeni filter misli, proživljavanja, asocijativnih predstava i osećaja umetnika koji zapis nosi. Crtajući transcendentalne pejzaže kao samostalni žanr, uspostavljam volju unutrašnjeg nagona, ali i likovnim postupkom materijalizujem vlastito osećanje sveta. Kontrastni odnosi kojima gradim prostor, ali i način poigravanja linijom i formom opisujem pejzaž, dok se ostali segmenti mogu osetiti kroz prisustvo nečega što nije pojavno, a što crteže artikulisano prožima i ukazuje na osoben likovni izraz – objašnjava Nevena Kostić.

    Pojavno-fizička stvarnost i apstraktni elementi su na njenim crtežima objedinjeni, a odlikuju ih dinamičnost i slojevitost, ocenjuje kritika. Uznemirenost, napetost prizora, crtački široki i oštri potezi, kojima se pridružuje svojevrsna preciznost u grafizmu i paroksizam u pokretu, postaju osnovni elementi stvaralačke metodologije umetnice, koja dolazi iz Kragujevca, na čijem Filološko-umetničkom fakultetu je završila osnovne i master akademske studije na odseku za primenjenu umetnost, smer zidno slikarstvo.

    – U razumevanju umetničkog postupka Nevene Kostić, treba znati da je to opus koji je nastao u periodu pandemijske izolacije i to jeste, potencijalno, tema ove izložbe, taj nedostatak ljudi na samim radovima. Umetnica se okreće motivima iz prirode, gde je lično odlazila, u pejzaž. Specifično je da su crteži monohromi, više gestualni, ali na naki način i ekspresivni, dočaravajući nam treću dimenziju, atmosferu, čak i vetar, tišinu, vodu, maglu, te neke prirodne pojave. Istovremeno, donose nam jedan trenutak koji je bio povezan sa njenim emocijama dok je sve to nastajalo, trenutak koji je danas prisutan, a sutra ga već nema, kao što je i priroda promenljiva – objašnjava urednica Likovnog programa Kulturnog centra Pančeva, akademska slikarka Ivana Markez Filipović radove napominjući da su svi realizovani na papiru, u crtačkim tehnikama tuša, ugljena, pastela, uz nekoliko kolažirane strukture.

    Nevena Kostić, članica Udruženja likovnih umetnika Srbije, izlagala je na više od 30 grupnih izložbi u zemlju i inostranstvu i bila učesnica velikog broja domaćih i međunarodnih kolonija. Među priznanjima za umetnički rad Kostićeva je dobitnica druge nagrade na 6. Bijenalu mozaika malog formata, Galerija „Fenix”, Beograd, specijalne nagrade na III Međunarodnom bijenalu umetnosti, ARTiJA, nagrade Spomen-parka „Kragujevački oktobar” i Pohvale za crtež Fondacije „Vladimir Veličković“ u saradnji s Fondacijom za crtež Galerije „Haos”, Beograd.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Kultura